E1 wint bij LAC Frisia met 4 - 0

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 4

19 maart 2016 11:30

Onbekend

Vandaag stond de wedstrijd tegen Frisia E1 op het programma. Deze twee ploegen zijn elkaar al veelvuldig tegengekomen dit seizoen en kennen elkaar door en door. Tot heden wisten onze jongens vaak aan het langste eind te trekken, behalve van het VTT toernooi in Leek waar Frisia met de hoofdprijs aan de haal ging.

De trainer had jongens geinstrureerd om scherp en fel aan de wedstrijd te beginnen en dat gebeurde ook. Zuidhorn had veel balbezit en het spel speelde zich hoofdzakelijk af op de helft van Frisia. In de beginfase niet veel grote kansen, ondanks het goede spel. Na een minuut of acht scoorde Zuidhorn de eerste goal, waarna er vrij snel nog  drie volgden. Twee goals waren mooi uitgespeelde kansen die kundig afgerond werden. Zuidhorn miste ook nog een aantal kansen, waaronder een kopbal en een paar schoten die de keeper van Frisia goed wist te pareren. De ruststand was 4 - 0 in Zuidhorns voordeel.

In de rust hamerde de trainer erop om scherp en geconcentreerd te blijven en niet net als vorige week de tegenstander dichterbij te laten komen. De 2e helft werd desalnietemin  niet zo goed als de 1e helft. Onbewust werden onze jongens wat gemakkelijker en wat slordiger. Kansen werden niet benut en achterin waren we ook wat minder scherp. Duels werden wat meer verloren en het inspelen was ook minder goed.
Het kan zijn dat de jongens al bij het feestje later op de middag waren van Joop, Keie en Douwe in het soccer centrum te Groningen. Zuidhorn kwam de 2e helft niet in de problemen en de wedstrijd werd bijna 'professioneel' uitgespeeld met veel balbezit. Achterin werd de nul gehouden en voorin werd er niet meer gescoord. Uitslag 4 - 0 voor onze boys. Wederom goed gedaan tegen een sportief Frisia. Het zijn altijd leuke ontmoetingen tegen dit team.

Door deze uitslag, het verlies van Emmen bij ACV(6 -0 !) en het feit dat Udiros vandaag niet speelt staan Zuidhorn en Udiros nu qua punten gelijk. Beiden hebben 34 punten. Udiros heeft wel een wedstrijd minder gespeeld en een beter doelsaldo, maar toch een zeer knappe prestatie van onze jongens door zich tussen twee BVO teams te nestelen.

Succes volgende week in de kwartfinale van de beker, wederom tegen Be Quick E1 een niet te onderschatten ploeg met goede voetballers.