TOP & FLOP: Onberekenbaar D3 laat in wedstrijd tegen Niekerk D2 twee gezichten zien!

Zuidhorn JO13-3

Niekerk D2

D-pupillen zaterdag, D3, 3e klasse 33

14 november 2015 9:00

Onbekend

De maand december is weer in aantocht en dat is uiteraard een dure maand; vrouwlief en kids verwachten met Sinterklaas en Kerst dure kadoos te krijgen. Denk aan IPhones, Tablets, IPads en de nieuwste computerspelletjes. Gezien mijn belabberde financiele situatie momenteel, leek het mij raadzaam nog eens naar het Wedkantoor in de stad af te reizen. Met de uitslagen van de laatste 2 wedstrijden in mijn achterhoofd leek me een voorspelling van een 7-0 zege een gok met garantie op veel euroos!

We hebben alweer te maken met een wedstrijd op de zaterdagmorgen, die in alle vroegte afgewerkt moet worden en de boys worden dan ook al om 08.15 uur verwacht. Ik blijf nog even liggen. Om precies 09.00 uur fluit Hans Tuk voor de aftrap. Wat hebben we bij vv Zuidhorn toch de beschikking over een geweldig scheidsrechterskorps! Een kweekvijver vol met talent, zowel jong en aanstormend als wat "ouder" en gevestigd.
De coaching was in handen van Jurgen & Freek en van de 16(!) selectiespelers ontbraken vandaag Kelvin & Melvin, zodat we het met 14 jongens moesten zien te klaren. Hidde, Niek en Rick begonnen als wissel.

Een fris & fruitig spelend D3 zette meteen vroeg druk op bal en tegenstander en via prachtig combinatiespel ontstonden er heel wat hachelijke situaties, maar ook kansen voor het doel van Niekerk. Een doelpunt als beloning voor dit goed spel bleef vooralsnog echter uit. Met name Thijs was een plaag voor de verdediging van de bezoekers, maar zijn schoten op doel misten nog precisie (2x net naast en 1x onderkant lat). Na een kwartier dan toch de langverwachte 1-0 toen diezelfde Thijs niet hard maar wel zuiver de doelman van de gasten verschalkte. Niet veel later een beauty van een hoekschop van Camiel die door Niek met het hoofd schitterend werd binnengekopt. Zijn eerste doelpunt voor D3 op een manier zoals zijn 2-lingbroer ook zou kunnen: 2-0. En toen de verder prima keepende doelman van Niekerk matig uittrapte wist Thijs van grote afstand de bal prachtig over hem heen te volleyen: 3-0 en tevens de ruststand. Jongens, prima pot en zo spelend kunnen we het BeQuick a.s. zaterdag beslist moeilijk maken.

Ik weet WEL wat er in de rust door de trainers is gezegd:" nog meer de ruimte op de vleugels benutten en niet teveel door het drukbezette midden", maar NIET  wat voor poeder of tabletje in de limonade is gestopt. Onherkenbaar was dit D3 in de 2e helft. Het initiatief werd aan de tegenstander gegund en ons eigen spel ging zienderogen flink achteruit. Geen vleugelbezetting meer, minder beleving, uit positie lopen, ego-en en zomaar de bal lukraak wegschieten. Het "Hotse-Knots-Begoniavoetbal"  werd weer in praktijk gebracht (daterend uit de tijd van het Kaboutervoetbal of 1e jaar F-jes). Het leverde dan ook bijna geen fatsoenlijke aanval meer op en al helemaal geen goals. Daar sta je dan met je prognose van 7-0. "Leger des Heils" en "Voedselbank" naken.

A.s. zaterdag zoals gezegd de topper tegen BeQuick. We mogen in ieder geval niet verliezen willen we kans blijven maken op het felbegeerde kampioensschap. De neuzen moeten allemaal in dezelfde richting staan, we moeten een teamprestatie van formaat leveren en ieder moet datgene doen waar hij goed in is! Ook moet elke speler 100% inzet tonen en als hij doodmoe is hebben we aan wissels geen gebrek. Hopelijk ook veel ondersteuning van familie en vrienden.

Vrijdagavond vroeg naar bed en ditmaal maar geen "The Voice of Holland" kijken. Bij winst heb ik vast nog wel ergens een potje met wat geld staan om jullie te trakteren! Héél véél succes!