E1 wint met 6 - 3 van concurrent ACV E1

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 4

6 februari 2016 10:30

Onbekend

De winterstop is alweer voorbij voor E1. Vandaag stond de belangrijke uit wedstrijd tegen concurrent ACV E1 op het programma. Dit zijn altijd mooie en spannende wedstrijden en dat zou vandaag net anders worden. De trainer had al een paar weken naar deze wedstrijd toegeleefd want winst blijft E1 in de race voor een topklassering in deze klasse. In Assen bleek dat er erg veel belangstelling voor deze wedstrijd was uit binnen- en buitenland.

E1 kwam zeer fel en gedreven uit de startblokken en wist ACV goed onder druk te zetten en enkele mooie kansen te creeren. Na 10 minuten stond het dan ook  2 - 0 voor onze jongens en dat was verdiend. Dat ACV een gevaarlijke ploeg is bleek wel toen twee verdedigingsfouten genadeloos werden afgestraft. In plaats van dat het 3 - 0 werd stond er plotseling 2 - 2 op het scorebord, hetgeen ook de ruststand was.

Het spel van E1 was echter goed en er werd afgesproken om de 2e helft zo door te gaan, met iets meer aandacht voor het verdedigen. Na enkele minuten in de 2e helft scoorde E1 al snel 3 - 2 en de 4 - 2 volgde daarna. E1 had het betere van het spel en creeerde diverse kansen. ACV wist nog even terug te komen tot 4 - 3. Hierna wist E1 nog tweemaal te scoren en wist het de wedstrijd rustig uit te spelen met een 6 - 3 voorsprong. Al met al een zeer terechte en verdiende overwinning van onze jongens en een geweldige teamprestatie.

Volgende week staat de kraker tegen koploper Udiros E1 te wachten. Ook dan hopen we op een mooie en spannende wedstrijd en wie weet?

Succes volgende week in Heerenveen!