F1 wint dik verdiend en loert weer op plek 3! :-)

Zuidhorn JO9-1

Gorecht F1

F-pupillen zaterdag, F1, Hoofdklasse 5

16 april 2016 10:30

Onbekend

Na 5 wedstrijden stond F1 op de laatste plek in de hoofdklasse. Niet omdat we niet goed genoeg zijn, maar omdat we steeds net pech hebben. Spannend is het wel iedere week, 2x gelijk gespeeld en 2x met 1 doelpunt verschil verloren. Helpman steekt er met een hele goeie ploeg bovenuit in deze competitie, maar wij horen eigenlijk hoger te staan dan deze laatste plek. En als we vandaag van Gorecht F1 zouden winnen konden we direct 2 plaatsen stijgen naar plek 4. Vol aan de bak dus en iedereen aanwezig! In het begin ging het gelijk op. Gorecht had vooral individueel sterke spelers waar onze verdedigers Joost en Jort hun handen vol aan hadden. Op het middenveld werd gestreden voor iedere meter door Stijn, Bram, Thomas en Ruben die zowel verdedigend als aanvallend beurtelings hun werk deden. Voorin loerden Romme en Dante op de spaarzame kansen. Kansen die Gorecht ook niet echt kreeg. Toch was het Gorecht die onze keeper Marijn passeerde na een minuut of 15 in de 1e helft. Maar de voorsprong was gelukkig van korte duur door een mooie snelle aanval over links die door Ruben goed werd afgemaakt met een droog schot. Met 1-1 aan de ranja en goed vertrouwen omdat we de 2e helft niet meer tegen, maar vóór de sterk staande wind zouden spelen. Dat bleek ook, omdat we er daardoor een stuk beter uit konden komen door verre uittrappen van Bram, die met Marijn wisselde van plek en dus in het doel kwam te staan en pegels van Joost. We kwamen steeds beter door en gaven steeds meer druk naar voren waardoor Gorecht toch weer via een counter op voorsprong kon komen. Het zou toch niet weer? Toen vonden de groen-witten het wel genoeg er er ging een flinke extra schep bovenop. Stijn dook op voor de keeper, behield het overzicht en speelde het balletje slim opzij waardoor Marijn de 2-2 kon scoren en met een geniale passeerbeweging zette wederom Stijn zichzelf vrij voor de keeper en faalde niet. Prachtige actie, prachtige goal! 3-2 voor! En er kwamen nog meer kansen. Dante schoot een bal hard net naast de paal en ook Romme had een paar goeie schietkansen, maar deze vlogen er helaas niet in. Thomas werkte keihard en knapte vooral verdedigend veel vuil werk op. Klasse! Ook Jort was nog een keer beslissend in defensief opzicht door precies op het goeie moment een bloktackle in te zetten waardoor een schot van de gasten strandde. We kwamen op 4-2 voor door een mooie snelle combinatie waarbij Ruben weer op snelheid werd gelanceerd en z'n 2e goal scoorde en daarmee de wedstrijd in het slot gooide. De overwinning leek nu zeker, maar was dat allerminst omdat Gorecht toch nog een paar kansen kreeg die door onze Bram vakkundig werden gestopt. Het eindsignaal klonk als een bevrijding. Eindelijk de 3 punten binnen en dik verdiend! En dus is F1 direct opgestoomd van plek 6 naar plek 4. Een beetje weer waar we horen, maar volgens mij zit er nog wel meer in dan dat. We gaan het zien in de komende weken. Eerst hier even van genieten. Top gedaan jongens!

De trainer ;-)