F1 pakt wederom volle winst!

TLC F1

Zuidhorn JO9-1

F-pupillen zaterdag, F1, Hoofdklasse 5

23 april 2016 10:30

Onbekend

Na de uitstekende overwinning van vorige week was het deze week zaak nogmaals de 3 punten te pakken om definitief de aansluiting bij de bovenste 3 weer te vinden en afstand te nemen van de laatste 2 plekken. Tegen TLC F1 uit moest dit dan gaan gebeuren. Thomas was helaas vandaag niet aanwezig en we spraken dan ook met de mannen af er allemaal extra hard tegenaan te gaan. Marijn startte in de goal. Achterin hadden we vandaag Joost en Stijn neergezet, het middenveld bestond uit Jort, Ruben en Bram en voorin ons spitsenduo Romme en Dante. De 1e 5 minuten ging de wedstrijd gelijk op, maar al snel werd duidelijk dat Zuidhorn niet volledig scherp was. We knokten niet als collectief, hielden het veld veel te groot en stonden te veel te kijken naar de duels i.p.v. lekker te gaan voetballen. TLC pakte de voorsprong, 1-0. Nog geen man overboord. Maar na deze treffer werd het eigenlijk niet beter en bleef TLC drukken en schoot ook de 2-0 binnen achter de goed keepende Marijn. Dat hadden we niet verwacht en het werd er dus niet makkelijker op. Gelukkig begonnen we na de 2-0 ook zelf wat kansen te creeëren en vlak voor rust werd Dante in de diepte aangespeeld door Ruben, schudde zijn man af met een mooie beweging en schoot de bal met een mooi effect richting kruising. Goal en dus de broodnodige anschluss treffer. Naar binnen voor de ranja met een 1-2 ruststand. In de rust was het nodig om even goed met elkaar te praten en met elkaar af te spreken om de 2e helft echt met z'n allen te gaan knokken. En dat deden ze! Bram nam de keeperhandschoenen weer over van Marijn, die op links midden ging spelen. Jort zakte een linie terug naar zijn vertrouwde back positie en Romme zakte naar rechts midden zodat we iets meer controle op het middenveld zouden krijgen en voor wat meer ruimte. Dat pakte goed uit. Vanaf het begin zaten we er feller bovenop en na een aantal minuten schoot Bram prachtig ver uit en kon Dante er op rechts vandoor. Marijn koos goed positie voor de goal, maar de mislukte voorzet van Dante bleek goud waard en zeilde prachtig over de keeper. 2-2! En nu doordrukken! Verdedigend knapten om beurten Romme, Ruben en Jort veel werk op en als TLC er wel door kwam waren Joost en de ook weer uitstekend spelende Stijn steeds de baas. De uittrappen van Bram bleven gevaarlijk en het wachten was op de 2-3 voor onze mannen. Door een mooie pass van Romme ging weer Dante het duel aan, speelde zich knap langs 2 man en schoot diagonaal in. Prachtige actie en hele beste goal! TLC maakte zich daarna op voor een slotoffensief, maar onze Bram verkeerde in bloedvorm in de goal en liet niet toe dat TLC nog een keer tot scoren kwam. Met nog 4 minuten op de klok kreeg Zuidhorn nog een corner, een mooi moment om de wedstrijd definitief op slot te gooien. Ruben ging er eens goed voor staan en draaide met een prachtige trap de corner in 1x in het doel. 2-4. Daarmee was de wedstrijd gespeeld en F1 speelde de wedstrijd professioneel uit. Mooie overwinning door individuele klasse en collectief strijden. En deze jongens kunnen niet alleen fantastisch voetballen maar zijn ook uitgegroeid tot een mooie vriendenclub. Nu lekker 2 weken vakantie en dan wacht koploper Helpman. Kijken of we die de 1e verliespunten kunnen toebrengen. De vorm is groeiend!

Goed weekend!

De trainer ;-)