Zuidhorn E3 dendert door in het Zwaluwen bekertoernooi!

Zuidhorn JO11-3JM

OKVC JO11-2

Onder 11, JO11-3, Groep 2 124

10 september 2016 9:00

Kijk voor meer verslagen, foto's en filmpjes ook op de Facebook pagina van E3

De 1e 3 wedstrijden zitten erop. 3 bekerwedstrijden. En wat voor wedstrijden! E3 was ingedeeld bij Grijpskerk E4, Niekerk E2 en OKVC E2. Er was nog niet getraind en dus was het even spannend waar we zouden staan met dit jonge team. Met slechts 3 2e jaars E pupillen en 7 jongens die uit de F-jes komen was het de vraag of ze zich fysiek en voetbaltechnisch staande zouden kunnen houden. Die vraag kunnen we vooralsnog volmondig met "ja" beantwoorden.

Grijpskerk was de 1e tegenstander. E3 gaf geen enkele kans weg en won de wedstrijd zeer overtuigend met maarliefst 25-0! Als 2e ging Niekerk er met 12-0 af tegen een veel beter spelend Zuidhorn en afgelopen zaterdag waren we veel te sterk voor OKVC en werd het 18-0!

Wat een start! Keeper Tycho heeft in 3 wedstrijden slechts een handvol ballen gehad en hield z'n doel met gemak schoon. Achterin was aanvoerder Jonas een rots in de branding die ook af en toe mee naar voren sloop en z'n doelpuntjes meepikte. Joost speelde afwisselend achter en midden en deed z'n bijnaam "de moker" weer eer aan. Op het middenveld heerste Hidde als razendsnelle mid mid en Niek speelde als alleskunner op iedere denkbare positie in het veld. Bram werkte hard en als hij het op z'n heupen kreeg was hij niet te stoppen. Marijn strooide op het middenveld met mooie passjes als Pirlo in zijn beste tijd. Tytan, ook al zo'n alleskunner, was overal op het veld te vinden en scoorde regelmatig. Stijn, prachtig om te zien met zijn schitterende schijnbewegingen en super spits Dante scoorde in 3 potjes al 13x!

Kortom een zeer geslaagde start van het voetbalseizoen en een team waar we dit jaar nog veel plezier mee gaan beleven. In de competitie krijgen we het vast zwaarder, maar daar zijn we klaar voor en hebben we veel zin in!

De trainer ;-)

Kijk voor meer verslagen, foto's en filmpjes ook op de Facebook pagina van E3