Kerst- en nieuwjaarsgroet

25 december 2020 0:45

Terugkijkend op 2020 kunnen we concluderen dat corona het jaar heeft bepaald. Dit was niet altijd even gemakkelijk en betekent nog altijd veel.

Als club hebben we iets meegemaakt, dat in onze lange historie nog niet is voorgekomen: tot twee keer toe is de competitie stilgelegd. Niet door onszelf, niet door de KNVB, maar door het kabinet. Het stopzetten van de competities is een van de vele maatregelen om de gevolgen van het COVID-19 virus te beteugelen. De eerste keer dat dit gebeurde was in maart met als gevolg dat de competities niet zijn uitgespeeld; geen kampioenen, geen promoties en geen degradaties. De tweede keer was in oktober en duurt nog altijd voort. Wanneer de competities weer hervat worden?! Wie het weet mag het zeggen...

De trainingen konden met horten en stoten en met beperkingen doorgaan, maar op zaterdag samen met je teamgenoten je favoriete spel niet kunnen spelen dat hakt erin. Ook het bezoeken van de wedstrijden om de verrichtingen van je zoon of dochter te aanschouwen of die van je favoriete team te bekijken is een groot gemis. De wedstrijd nabespreken met je vrienden en vriendinnen, of even nazitten in de kantine dat kon en kan niet meer. Hoe kun je een voetbalclub zijn als je niet kunt voetballen…?!

Wij hebben als club laten zien, dat het ondanks alle beperkingen wel kan. Er is heel veel voor de jeugd georganiseerd en voor de senioren hebben de trainers hun best gedaan om - met de nodige uitdagingen - passende trainingen te organiseren. Ook in 2021, waarin de onzekerheden over wat er wel of niet kan onverminderd groot zijn, zullen we ons als club blijven richten op wat wel kan.

We hebben met het opstellen van protocollen, de handhaving ervan en alle coronamaatregelen onze verantwoordelijkheid genomen voor de gezondheid van onze leden, hun familie en onze omgeving. Vanuit de overtuiging dat een goede gezondheid een groot goed is en de door de overheid opgestelde regels in ons aller belang zijn. Leuk is anders, maar het perspectief op betere tijden waarin we het voetbal weer kunnen beleven zoals we dat willen, geeft ons de moed om het vol te houden. Als bestuur danken we iedereen voor het geduld, het volgen van de protocollen en het volhouden!

Ondanks alle beperkingen wensen wij iedereen goede kerstdagen toe en spreken we de wens uit dat het virus snel onder controle is, zodat we in de loop van 2021 elkaar weer onder normale omstandigheden kunnen ontmoeten op en rondom de velden.