De Kantineflits #5

3 maart 2021 10:45

Weer een nieuwe kantineflits om je op de hoogte te houden van de voortgang. Iedere zaterdagochtend is er in de kantine een overleg over de werkzaamheden van de afgelopen week en de planning voor de komende weken. Lees mee!

Zo ging het ook zaterdag 27 februari. Op deze manier houden we vinger aan de pols en kunnen we bijsturen waar nodig. Dat laatste is nu niet aan de orde, want we zitten nog steeds goed op schema.

Er is een nieuwe wand geplaatst, die de entree van de kantine zal worden. Ook zijn er in de afgelopen week nieuwe leidingen in de vloer gelegd om de bar straks te voorzien van zowel stroom als water.

In de nieuwe kantine willen we overal supergoede wifi en op meerdere plekken zijn nieuwe aansluitingen voor data en elektriciteit nodig. Daarom zijn er tientallen meters kabelgoot geplaatst en werden honderden meters aan kabel getrokken. Verder is er een kabelverbinding gelegd tussen de kantine en ons eigen home.

De keuken is geheel klaar, op enkele aansluitingen na die nog iets moeten worden aangepast. Het mindervalidentoilet en het toilet in ons eigen home zijn inmiddels zorgvuldig maar 'genadeloos' verwijderd. De nieuwe gang, die de verbinding gaat vormen tussen de centrale ingang, de kantine en ons eigen home, is in ruwe vorm nu al goed zichtbaar.

In het kader van de regeling ‘Stimulering Bouw en Onderhoud Sportaccommodaties’ (BOSA) hebben we voor de verbouw van de kantine subsidie aangevraagd. De afgelopen week hebben we het goede nieuws te horen gekregen, dat deze forse subsidie is toegekend!

Naast het feit dat we via de Kantineflits regelmatig om input vragen, gaan we binnenkort gericht de wensen van en bij de jeugdleden ophalen. De kantine is immers voor iedereen, jong en oud. In samenwerking met de Jeugdcommissie wordt hiervoor een enquête onder de jeugdleden uitgezet. Daarin komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:

• de activiteiten (wat zou je willen dat er in de kantine georganiseerd wordt?);
  • het assortiment (wat zou je willen dat je er kunt kopen?);
  • de inrichting (wat zou er aanwezig moeten zijn aan materialen?).

Tot zover deze update. Heb je vragen, wil je reageren of heb je een suggestie, dan kun je gebruikmaken van het volgende e-mailadres: [email protected].

Namens het bestuur,
Bert Broekhuis

Op onderstaande foto's zie je onder andere: (het begin van) de nieuwe entree, een kabelexpert aan ’t werk en de achterwand van de bar in wording. Ook het 'doorkijkje' vanuit ons eigen home richting de kantine hebben we even in beeld gebracht. Oorspronkelijk een toiliet nu een (door)gang. Tenslotte nog een paar foto's die laten zien, dat we er nog niet helemaal zijn en stofzuigen bijna tot ritueel is uitgeroepen van deze verbouwing.