Paasbrodenactie groot succes!

6 april 2021 8:30

Wat als een last-minute-actie begon, heeft geresulteerd in een mooie opbrengst voor de jeugdafdeling van vv Zuidhorn. De paasbrodenactie mag daarom bestempeld worden als een succes!

De actie vergde wat improvisatievermogen en kortetermijnpolitiek, maar de opbrengst is dit meer dan waard geweest. Het idee om een actie op poten te zetten kwam, toen bleek dat de jaarlijkse oliebollenactie geen doorgang kon vinden. Het coronavirus gooide letterlijk roet in het eten. De organisatie van deze actie was lastig uitvoerbaar, waardoor besloten werd een jaartje over te slaan.

Met de gedachte wat wel mogelijk zou kunnen zijn en met een korte lijn naar onze lokale bakker kon in een tijdsbestek van drie weken een mooie alternatieve actie worden opgezet. Het resultaat mag er zijn. Hieronder een aantal indrukwekkende feiten en foto's met de winnaars.

• In totaal zijn er 1.200 paasstollen gebakken voor deze actie, waarvan 750 bestemd waren voor het onderwijzend personeel van Quadraten.
  • Verder zijn er ongeveer 1.000 eierkoeken de oven in gegaan. De meeste eierkoeken werden verkocht in combinatie met een groot suikerbrood, een kleine stol en een heerlijke cake.
  • De speler die de meeste bestellingen heeft aangeleverd was Boaz Lourens (JO11-1). Met meer dan 50 bestellingen heeft hij 480 euro binnengehaald voor de vereniging. Ook Jaime Moraga Gonzalez (JO12-1) wist een topprestatie te leveren. Hij bracht voor een kleine 300 euro aan broden en koeken aan de man. Kim Reitsma (JO10-1) eindigde als derde op het verkoperspodium met een prachtig bedrag van 213 euro.

In totaal hebben wij als vereniging, inclusief enkele bestellingen aan bedrijven en instellingen, voor een bedrag van ongeveer 8.000 euro aan broden en lekkernijen verkocht. In eerste instantie een prachtig resultaat voor onze sponsor en lokale ondernemer Bakker Smit, maar ook vv Zuidhorn houdt een mooi bedrag over aan deze actie. De grootte van dit bedrag houdt de organisatie nog even geheim.

Binnenkort wordt geïnventariseerd waar het geld aan besteed moet worden. Jullie stem telt hierin mee, omdat jullie ervoor gezorgd hebben dat dit mooie bedrag binnen is gekomen. Via de leiders en trainers van de teams wordt binnenkort een kleine enquête verspreid.

Tenslotte een groot compliment aan alle spelers van JO8 tot en met JO12 voor hun overweldigende verkoopkwaliteiten. Dankjulliewel!

Martin Lobers
HJO vv Zuidhorn