Vrouwen 1: laatste wedstrijd van het seizoen!! ..en nacompetitie!

7 juni 2022 12:00

Afgelopen zaterdag speelde we uit tegen Broekster walden VR1.

Afgelopen zaterdag speelde we uit tegen Broekster walden VR1. De thuis wedstrijd was in 3-3 geëindigd maar dit keer moesten we met de winst naar huis. We hadden namelijk de 3 punten nodig om nog na competitie te mogen spelen. Maar dat is nog niet alles, ook ‘T Fean moest vandaag verliezen tegen Blauw Wit. Als dat zo is, dan gaan we de na competitie in. Wij speelde om 13:30 en de wedstrijd van ‘T Fean om 14:30. Dus we zouden dan onderweg naar de club te horen krijgen of we de na competitie in mochten.

Door de hoge druk om na competitie te spelen en het feit dat de vorige wedstrijd in gelijk spel is geëindigd had iedereen last van de spanning.

Broekster walden nam de aftrap en maakte hiermee een begin aan de wedstrijd. Broekster walden begon scherp aan de wedstrijd, maar wij veroverde al snel de bal op het middenveld. Het duurde maar even of we waren de bal alweer kwijt. Door een snelle counter van Broekster walden, stond het na 2 minuten al 1-0… We keken elkaar aan en snapte niet hoe we dit konden laten gebeuren. Doordat Broekster walden zo snel op voorsprong kwam, begonnen we erg onrustig te spelen. Na 20 minuten wisten weer de rust te pakken en begonnen we beter te spelen. Broekster walden zette continu veel druk op de bal en lieten ook weten erg scherp te zijn door een diepe bal op de spits te spelen. De spits kwam de verdediging voorbij maar wist uiteindelijk niet onze keeper te passeren. Hierdoor bleef het gelukkig 1-0. We wisten dit al snel te counteren, maar wisten hiermee niet te scoren. We wisten hier nog wel een corner uit te halen. De corner werd goed genomen maar werd net naast het doel gekopt..

Na een actie kwam de bal terecht bij onze verdediging, die vanuit daar de bal naar voren speelde. De bal werd vanuit rechts naar de linker spits gespeeld die hem terug legde op de middenvelder die de bal precies over de keeper en onder de lat plaatste. 1-1! We waren weer terug in de wedstrijd, nu moesten we nog de voorsprong pakken! Na dit doelpunt floot de scheids al snel af en gingen we de rust in!

De 2de helft begonnen we zonder een wijziging binnen het team, wij mochten dit keer de aftrap nemen en er werd gelijk druk naar voren gezet. We speelde het 1ste kwartier van de 2de helft alleen maar op hun helft. Na hier en daar wat frustraties merkte we dat Broekster walden wat ‘fysieker’ ging spelen. Waaruit al snel na een overtreding op onze spits werd gemaakt, de scheids gaf voordeel hierin. Hierdoor wist onze spits de ruimte te benutten en hem van 30 meter op doel te schieten. De keepster van Broekster walden wist deze niet tegen te houden. 1-2, we hadden onze voorsprong te pakken. Nu moesten we deze nog weten te behouden, want de wedstrijd was zeker nog niet beslist. Met nog 20 minuten op de klok, toonde beide teams 100% inzet. We wouden allebei de 3 punten mee naar huis nemen. Broekster Walden werd vervolgens steeds gevaarlijker, ze speelde veel op de counter. Na een mislukte counter van Broekster Walden wisten ze toch de bal in de ploeg te houden. Hun middenvelder wist zich goed vrij te spelen, wij wisten hier niet genoeg druk op te zetten waardoor ze vrij op het doel kon schieten. Dit was een hard schot, waar onze keeper helaas niet bij kon.. 2-2 en dat met nog 10 minuten te spelen… We moesten alles op alles zetten, dus spraken achterin af dat we 1 op 1 gingen spelen wanneer wij bal bezit hadden. Dit liep in het begin nog niet zoals we gehoopt hadden. Na verschillende aanvallen van ons, ging onze laatste man mee naar voren. Deze werd vervolgens op het middenveld onderuit gehaald, waardoor wij een vrije bal mee kregen. De werd genomen door onze laatste man, deze werd goed richting de eerste paal geschoten. De keeper zag deze niet aankomen waardoor deze niet meer te houden was. 2-3!! Nu de wedstrijd uitspelen, dan hielden we de punten aan onze kant. De laatste minuten waren zenuwslopend, maar als snel floot de scheids af. Einde wedstrijd!

Wij hadden ons ding gedaan, de wedstrijd winnen tegen Broekster Walden. Het was nu wachten op de uitslag van ‘T Fean. Iedereen ging snel douchen, de auto in en richting de club. Rond 16:15/16:30 zou de wedstrijd klaar zijn en dat was het ondertussen al geweest. Mensen binnen het team hadden al rond geappt of de uitslag bekend was, maar tot op heden nog niks. Zenuwachtig in de auto hield iedereen haar telefoon in de auto. Om iets over half 5 was daar het verlossende bericht. ‘T Fean had 2-3 tegen Blauw wit gespeeld, dat bekende dus DAT WIJ NA COMPETITIE GAAN SPELEN!!!

Juichend in de auto reden we terug, om vervolgens op de club het feest te gaan vieren!!

Het was een dag vol zenuwen en blijdschap! Maar het was het allemaal waard. De competitie hebben we afgesloten met een overwinning. Daarnaast is dit ons eerste volledige seizoen (door corona) in de 3de klasse. Daarmee mogen wij hartstikke trots zijn op ons behaalde resultaat. Ondanks alles wat we als team hebben moeten doorstaan dit seizoen, gaan we toch echt na competitie spelen en daar zijn we trots op!

verslag: Virna de Jong