Pupil van de Week: Luuk Bijlsma

17 oktober 2016 7:30

Bij de wedstrijd van Zaterdag 1 tegen Klazienaveen mochten we Luuk Bijlsma verwelkomen als onze Pupil van de Week. Lees alles over zijn leuke middag met veel belevenissen!

Luuk uit JO9-6 was op zaterdagmiddag 1 oktober te gast bij vv Zuidhorn. 's Ochtends had hij met zijn eigen team al gewonnen en met alle tips en trics van die wedstrijd nog op het netvlies meldde hij zich mooi op tijd in de bestuurskamer.

Hij mocht meteen aanschuiven bij de teambespreking van de collega's van het eerste elftal en praatte de jongens even bij. Daarna was het tijd voor onze toppers om zich om te kleden en toen dat gebeurd was, sloot Luuk zich weer bij de groep aan.

Met een lekker muziekje op de achtergrond liep hij mee het hoofdveld op, pakte met een professionele beweging de wedstrijdbal van de sokkel en droeg die naar de middenstip.

Na het handen schudden en tossen stond Luuk in de middencirkel samen met de scheidsrechter en beide grensrechters. Hij mocht aftrappen en dribbelde recht op de keeper van Klazienaveen af!

Na een prachtig doelpunt heeft Luuk de wedstrijd vanuit de dugout en in goed gezelschap van onze wisselspelers bekeken. Zijn aanwijzingen werden vast niet door iedereen opgevolgd, want jammer genoeg verloor Zuidhorn deze pot met 0-1.

Natuurlijk kreeg Luuk een wel honger van deze spannende middag maar daar was op gerekend: een heerlijk patatje met saus stond na afloop klaar in onze bestuurskamer. Zo'n topper moest ook worden geïnterviewd en dat gebeurde. Daarna ging Luuk lekker naar huis om na te genieten!