Zuidhorn E3 pakt overtuigend de WinterCup

5 februari 2017 11:00

De trainer!

Na vier keer winst in de vorige ronde begon E3 vandaag aan de finaledag van de WinterCup Noord Groningen in Leens. Samen met Bedum, Omlandia en de Heracliden moest bepaald worden wie deze cup zou gaan winnen...

De eerste wedstrijd was tegen Omlandia en Zuidhorn startte furieus. De tegenstander werd direct goed vastgezet en met heel veel druk op de bal was Zuidhorn de betere ploeg. Kans op kans werd gecreëerd, maar scoren lukte steeds net niet. Tot Bram uit een corner van Stijn verwoestend uithaalde en daarmee direct de eindstand bepaalde: 1-0 winst en dikke prima.

De tweede pot was tegen de Heracliden waar we in de allereerste pouleronde nog kansloos van hadden verloren. Maar ook nu was het weer Zuidhorn dat er bovenop zat en de Heracliden geen enkele kans gaf een fatsoenlijke aanval op te zetten. Hoewel E3 veel sterker was werd er toch maar nipt met 1-0 gewonnen.

De finalewedstrijd speelden we tegen Bedum en E3 had aan één punt genoeg voor de titel. In de kleedkamer hadden de mannen al bepaald dat ze dit niet meer uit handen zouden geven en dat was aan het spel te zien.

Een ontketend Zuidhorn rolde de tegenstander uiteindelijk op met 4-1. Zuidhorn wint de WinterCup!

Een prachtig resultaat waarmee we met veel vertrouwen de voorjaarscompetitie in kunnen gaan. Laat ze allemaal maar komen!