Pupil van de Week 28 januari: Hugo Terpstra

16 februari 2017 7:30

Bij de thuiswedstrijd van ons vlaggenschip op 28 januari beleefde Hugo Terpstra als Pupil van de Week een fantastische middag. Hij was die middag de vrolijke noot en had een primeur: als eerste Pupil van de Week betrad hij ons nieuwe kunstgrasveld.

Pupil van de Week, dat word je niet zomaar. Natuurlijk moet je je wel aanmelden bij ons illustere duo Klaas en Willem, en het handigste is om dat je ouders even te laten doen. Dan kun je vast en zeker langskomen bij een thuiswedstrijd van Zaterdag 1, zoals Hugo Terpstra uit F6 die te gast was op zaterdag 28 januari.

Toen werd gespeeld tegen Gramsbergen en Hugo had ook nog een leuke primeur: hij was de eerste Pupil van de Week in de geschiedenis van vv Zuidhorn die het nieuwe kunstgrasveld betrad.

Vooraf was Hugo al ontvangen in de bestuurskamer, hij was aanwezig geweest bij de teambespreking van het eerste elftal en mocht met de mannen samen een balletje trappen. De opkomst op het veld was prachtig: er was muziek, veel publiek en DJ Tjakko riep Hugo's naam nog eens om.

Na het voorstelrondje op de middenstip was het de hoogste tijd voor Hugo om met de bal aan de voet op de keeper van Gramsbergen af te gaan en de kunstleren knikker in de touwen te knallen. Dat gebeurde en de goaltune schalde over het veld. Hugo mocht plaatsnemen in de dugout en gaf gedurende de wedstrijd hier en daar wat aanwijzingen.

Na afloop kreeg hij in de bestuurskamer een heerlijk patatje en de versierselen die horen bij de titel Pupil van de Week. Voorzitter Hessel Brandsen sprak hem toe en dat deed ook sponsor Menno Knot van de gelijknamige slagerij aan de Overtuinen 7.

Loop daar gerust eens binnen trouwens, het is een Zaak vol Smaak met altijd mooie aanbiedingen.

Hugo pakte even later zijn fiets en ging weer op huis aan. Daar bleef het vast nog lang onrustig... Hieronder nog het diepte interview dat we Hugo mochten afnemen.

Bron: AJ Photography