Carl Reiding in selectie Jonger Oranje O13

21 juni 2017 13:30

Jeugdcommissie

Twee spelers van vv Zuidhorn JO13-1, Twan en Carl Reiding, hebben in de meivakantie meegedaan met de voetbaltalentendag van Jonger Oranje bij Drachtster Boys. Uit ongeveer 250 spelers en 25 keepers wisten Twan als keeper en Carl als spits een plaats te bemachtigen in het Jonger Oranje O13 team van Noord Nederland.

Jonger Oranje is tien jaar geleden ontstaan en inmiddels zijn er twaalf profclubs die hieraan als partner deelnemen, onder andere Heerenveen, PSV, Sparta, Vitesse, Utrecht en Volendam. Het doel van Jonger Oranje is dat de deelnemende profclubs talenten kunnen ontdekken. De deelnemers kunnen zich tijdens de talentendagen kwalificeren voor de finaledag bij Fortuna in Wormerveer, waar 28 vertegenwoordigende teams een eindtoernooi spelen.

Uit deze teams met bijna 400 spelers, worden de zestien meest talentvolle spelers geselecteerd  door de scouts van de profclubs, voor het landelijke Jonger Oranje team O13 van komend seizoen. Dit team zal diverse wedstrijden spelen tegen O13 teams van de deelnemende profclubs en/of tegen buitenlandse profteams. De Jonger Oranje talentendagen zijn dit jaar op 28 locaties gehouden met in totaal zo’n 6.000 deelnemers!

Op zondag 18 juni 2017 vond de finaledag plaats opeen zeer warme zomerdag, bij Fortuna in Wormerveer. Het team van Noord Nederland heeft zich daar kranig geweerd.

Keeper Twan kon zijn kwaliteiten tonen en Carl werd met zeven doelpunten topscorer van het toernooi. Het team eindigde in de middenmoot.

Zeker gezien de zware tegenstand uit vooral Brabant, Flevoland en de Randstad is dit een knappe prestatie. Flevoland wist het toernooi te winnen.

Daarnaast wist Carl Reiding zich als spits dusdanig te onderscheiden dat hij verkozen werd tot spits van het landelijke Jonger Oranje team O13. Een erg mooie en verdiende waardering voor Carl, die komend seizoen vv Zuidhorn zal verruilen voor Cambuur O13. Door deze bijzondere prestatie heeft de tweeling vv Zuidhorn en onze jeugdopleiding op een positieve wijze op de kaart gezet.

Wij wensen Carl veel succes bij Cambuur en Twan komend seizoen als keeper bij vv Zuidhorn JO13.