Zuidhorn wint met grote cijfers van Amicitia VMC

6 september 2017 16:15

Zuidhorn heeft dinsdagavond een oefenwedstrijd gespeeld tegen zondag tweedeklasser Amicitia VMC. Zuidhorn was duidelijk beter dan de gasten van trainer Joop van Dalfsen, bezig aan zijn 6e seizoen bij de bewoners van Coendersborg en won met 8-1.

Na een 1-0 ruststand ( fraaie treffer van Kevin van der Kooi na een hoekschop van Jos Schultinga) liep Zuidhorn de tweede helft over de bezoekers uit Groningen heen. Aart Sikkema zorgde in de 47e minuut op aangeven van Schultinga voor 2-0, kort daarna rondde Jaap Jacobs voorbereidend werk van Wouter de Boer af. Halverwege de tweede helft scoorde invaller Robin van der Steege (net terug van vakantie) na een actie van Jordi Schuiling de 4-0. Jacobs zorgde voor 5-0 en 6-0 beide keren  na een assist van  Robin van der Steege. In de 81e minuut maakte Jos Schultinga er 7-0 (Jordi Schuiling) van om even later uit mededogen de 7-1 aan Amacitia VMC cadeau te geven. Sneu voor de prima keepende Lars Striesenou, die de licht geblesseerde Marcel Groothof verving. Het slotakkoord was wel voor Zuidhorn. Jaap Jacobs maakte op mooie wijze zijn 4e goal, na een eveneens knappe pass van Ruben Kooistra.

Opstelling Zuidhorn:

Striesenou; Kocken ( 46: Bloem), G. Kooistra, Brandts Buys, de Boer; Schultinga, R. Kooistra, Schuiling, Van der Kooi( 58: Martijn Smit), Jacobs, Sikkema (58: Van der Steege).