Zuidhorn ontmoet zaterdag DZOH

19 april 2018 22:15

Zaterdagmiddag om 15.00 uur begint een belangrijk duel voor het eerste elftal van vv Zuidhorn. DZOH uit Emmen komt op bezoek en na de teleurstellende nederlaag tegen Groen Geel is een overwinning zeer welkom.

Zuidhorn krijgt het moeilijk de nacompetitie te ontlopen. Weliswaar staat het in punten gelijk met FC Meppel, maar de mannen uit die stad hebben nog twee wedstrijden tegoed. Dat geldt ook voor DZOH, dat 5 punten boven Zuidhorn staat met 2 duels minder gespeeld voor de mannen van Martin Drent.

DZOH scoorde nog maar 24x, maar pakte daarmee wel 8 overwinningen en 3 gelijke spelen. Afgelopen zaterdag werd op knappe wijze met 2-1 gewonnen van De Weide. Voor deze jaargang heeft DZOH afscheid genomen van een groepje oudgedienden, waaronder Roy Stroeve, die vele jaren heel belangrijk was voor DZOH. De 21-jarige Tim Aasman is nu topscorer met 6 goals gevolgd door Gerben Rog (3x) en de 19- jarige Bastin Boer. DZOH is een club die het moet hebben van de eigen jeugd, de wijk waarin de club een belangrijke plek inneemt zorgt elk jaar weer voor verse aanvoer van talentvolle jongemannen. Trainer is Martin Drent, de bekende oud-prof is ook volgend seizoen de technische baas en gaat dan zijn vierde seizoen in.

Zuidhorn heeft het moeilijk en zal zaterdag opnieuw niet met de sterkste selectie kunnen aantreden. Het trio Laurens Bloem, Kevin van der Kooi en Jordi Schuiling is nog steeds niet inzetbaar. Jeugdspeler Martijn Smit, die afgelopen zaterdag in de basis stond, is op vakantie. Gelukkig blijft er een gemotiveerde groep over. Aan de opkomst op de trainingen en de instelling ligt het niet, de mannen willen wel. Kansen creëren en doelpunten maken is het moeilijkste van het mooie voetbalspel en dat onderdeel gaat Zuidhorn dan ook niet gemakkelijk af.

Leidsman van dienst is Bert Agricola uit het Friese dorpje De Knipe.