Goed gevoel na afloop seizoenskick-off bij Balk

23 september 2018 23:15

Ondanks ‘het handjevol (nieuwe) ouders’ dat vrijdagavond bij Balk aanwezig was bij de kick-off van het seizoen 2018-2019 is de organisatie tevreden over hoe de avond is verlopen. “De reacties die wij na afloop vernamen waren positief en bieden voldoende aanknopingspunten om op voort te bouwen”, aldus de mensen die deze aftrap-nieuwe-stijl hebben georganiseerd.

Met deze avond hoopt de organisatie de aanwezige ouders (verder) enthousiast te hebben gemaakt voor een functie binnen de vereniging. Daarnaast vraagt zij via deze weg nogmaals aan de huidige vrijwilligers om hun ambassadeurschap breed uit te dragen door (nieuwe) ouders die niet aanwezig waren te vertellen over v.v. Zuidhorn en functies binnen de club en op deze manier mede te zorgen voor nieuwe aanwas. De wervingsbriefjes die vrijdagavond op de verschillende statafels lagen kunnen daarbij een prima hulpmiddel zijn. Reikt deze uit!

De avond werd aan elkaar gepraat door Laurens Bloem, lid van de nieuwe Jeugdcommissie en medeorganisator van deze kick-off. Hij zag erop toe dat sprekers ‘hun zegje konden doen’ en greep in als het dreigde uit te lopen of te veel discussie veroorzaakte in de zaal.

Scheidend voorzitter Hessel Brandsen trapte af met een inleidend woord waarin hij het belang van deze bijenkomst onderstreepte en benadrukte dat het binnen een voetbalvereniging gaat om “meer dan alleen tegen een bal aan schoppen”. Hierbij werden een aantal leuke anekdotes aangehaald.
Vervolgens presenteerden verschillende commissies zich aan de zaal, waaronder de Technische Commissie, Arbitrage Commissie en Sponsorcommissie. Ook werd stilgestaan bij de ontwikkeling en groei van het dames- en meidenvoetbal binnen de vereniging.
Het spreekt voor zich dat voor onze anchorman Jan Jansma ook spreektijd was gereserveerd. De wedstrijdsecretaris had deze ten volste nodig, maar hoefde hierin niet beteugeld te worden. Het ging dan ook ergens over.
Tenslotte kregen de aanwezige (jeugd)trainers van de club de kans zich aan het publiek te presenteren, waarbij een enkele deze kans ten volste benutte. Kordaat optreden van Laurens Bloem voorkwam dat het presentatiegedeelte te veel van de avond in beslag nam, zodat na dit ‘officiële’ deel voldoende tijd beschikbaar was om met elkaar in gesprek te gaan over de club en haar vrijwilligers(werk).

Naast een geslaagde avond was het een gezellige avond. Nu is het zaak (aangehaalde) banden te versterken, meer betrokkenheid te realiseren en ervoor te zorgen dat nieuwe clubmensen opstaan. Het bestuur, diverse commissies, trainers en andere clubmensen hebben zich gepresenteerd. Wij hopen dat op korte termijn nieuwe mensen hetzelfde doen en zich aan de club laten zien door zich aan te melden als vrijwilliger.

Sprekers en toehoorders nogmaals bedankt!

Sportieve groet,
Jeugdcommissie v.v. Zuidhorn