Erop of eronder voor Zuidhorn in Assen tegen LTC

28 maart 2019 21:45

Zaterdag gaat Zuidhorn op bezoek bij LTC, de ploeg die er het best voorstaat op basis van verliespunten. Zuidhorn staat al maanden bovenaan de ranglijst, maar bijna altijd omdat de grootste concurrenten één of meerdere wedstrijden achter liggen.

De nederlaag van Zuidhorn tegen Be Quick heeft LTC in een prachtige uitgangspositie gebracht.  De ploeg van trainer Richard Poortman is in vorm, want van de laatste 8 competitiewedstrijden werden er 7 gewonnen. Aan het eerste duel tegen LTC bewaart Zuidhorn slechte herinneringen. LTC won met 1-5 en Mahdy Youssef scoorde 3x. Hij was de grote man, samen met de aanvallende middenvelder Richard Mulder, voor wie de 3e klasse veel te laag niveau is.

LTC heeft de sterkste selectie van 3C
LTC heeft samen met Groen Geel de sterkste en kwalitatief de beste selectie. De ploeg leek in de herfst te moeten afhaken toen het na de imponerende 1-5 in en tegen Zuidhorn gelijkspeelde tegen Noordwolde en verloor van stadgenoot Achilles 1894. LTC herstelde zich echter sterk. Bijna alle wedstrijden nadien werden in winst omgezet en SC Loppersum werd in korte tijd twee keer verslagen: 1-4 op het Noord-Groninger platteland en 1-0 in de Drentse hoofdstad.

Richard Mulder, die in Zuidhorn zeer imponeerde, scoorde al 12x.  Hij hoort bij het kwartet levensgevaarlijke aanvallers, waar Zuidhorn het op 3 november zo moeilijk mee had. Mahdy Youssef (zoals geschreven: drie goals) en ook Robert Termohlen en Marc Heerings waren een kwelling voor de defensie van Zuidhorn. Richard Mulder (26) kwam voor dit seizoen over van stadgenoot ACV, waar hij in de Derde Divisie speelde. Eerder speelde hij bij Achilles 1894, waar hij in de 1e klasse eens tot 8 goals in de competitie kwam. Mahdy Youssef (24) schoot en kopte 9 keer raak tot nu toe en is net als Mulder nieuw bij LTC. Hij kwam van BSVV. Zij waren niet de enige nieuwelingen bij de club van trainer Richard Poortman en keeperstrainer Peter Zee, want ook Robert Termohlen (Asser Boys), Mart Oosting (FC Assen), Denyal Dzemidizic (ACV), Marc Gjaltema (ACV), Josias Eshuis (FC Assen), Sergio Danhof (FC Assen) en Raphael Tuankotta (vv Groningen) maakten de overstap naar LTC. Tuankotta toonde zich in Zuidhorn een echte leider van de defensie, speelde fel en gedegen. In keeper Jelle van der Veen heeft en had LTC een zeer betrouwbare doelman. Hij is de minst gepasseerde keeper van zijn klasse.

Tweede periodetitel staat op het spel
Als LTC zaterdag onverhoopt weet te winnen verovert de ploeg de 2e periodetitel. Zuidhorn is slechts in theorie nog kanshebber voor periode 2.

Trainer Richard Poortman gaat na de zomer niet verder bij LTC. Hij vertrekt naar VAKO uit Vries, een zondagclub. Poortman wordt opgevolgd door Mike Kelly, die slechts ervaring heeft als jeugd- en assistent-trainer.

Zuidhorn kende geen goede zaterdag. Van Be Quick werd met 2-0 verloren. Van het blessurefront weinig nieuws. Mogelijk is Bart Brandts Buys hersteld van zijn voetblessure. Jan Peter Steenbergen is wegens een korte vakantie afwezig.

Scheidsrechter bij LTC - Zuidhorn is de pas 19-jarige Jens Rutgers uit Coevorden. LTC tegen Zuidhorn begint om 14.30 uur.