G-team vv Zuidhorn actief op KNVB Bekertoernooi bij Asser Boys

15 april 2019 10:45

Afgelopen zaterdag vond op de velden van Asser Boys het KNVB Bekertoernooi voor G-voetbal plaats. Dit toernooi is een jaarlijks terugkerend evenement en wordt ieder kalenderjaar door een vereniging uit Drenthe, Friesland of Groningen georganiseerd.

Onderstaand het verslag dat (bege)leider Cees Huizinga zondagavond naar de redactie stuurde. Nogmaals dank en gefeliciteerd met dit mooie resultaat.

Er staat een nieuwe beker in de bestuurskamer…!
Op zaterdag 13 april vertrok het G-team van vv Zuidhorn om 11:30 uur vol zelfvertrouwen naar Assen. En niet voor niets, want ze staan immers op de eerste plaats in de competitie.

Op de velden van Asser boys werd het jaarlijkse bekertoernooi van de G-teams gehouden. Vorig jaar was vv Zuidhorn de organisator en speelden wij met ons team de wedstrijden onder een mooi zonnetje. Dat was afgelopen zaterdag wel anders, want toen moesten wij voetballen tijdens sneeuwbuien. Maar dat kon de pret niet drukken.

Vol goede moed en met overgave speelden we de wedstrijden; we wonnen er drie en speelden twee gelijk. Uiteindelijk waren er twee teams met een gelijk aantal punten, maar omdat ons doelsaldo beter was verdienden we de eerste plaats. De beker werd ons uitgereikt door Dick Lukkien, de trainer van FC Emmen.

Toen we om 18:00 uur weer thuiskwamen, voelden we de warmte van onze voetbalfamilie. In de sporthal zaten de mannen van het eerste elftal en hun volgers op ons te wachten en hebben ons toegezongen. Trots konden we hun - onder leiding van Jan F. - de beker laten zien..!