Talent van toen op bezoek

9 oktober 2019 21:00

Verslag van een bijzonder bezoek van oud spelers uit de jaren 60/70 rond de wedstrijd van Zaterdag 1 tegen vv Nijland.

Twee weken geleden kwam een e-mail binnen van Jan Peter Smit met de aankondiging, dat een aantal oud-spelers van vv Zuidhorn de wedstrijd tegen vv Nijland wilden bezoeken.

We hebben het dan over talenten uit eind jaren 60 en jaren 70. Jan Tempel, Rob Brilstra, Wim Smit en Coen Smit (net als Jan Peter, zonen van erelid Heero Smit) hadden het plan om langs te komen. Heel bijzonder! Rob Brilstra was een supertalent, maar door een ongeluk is hij ernstig gehandicapt geraakt. Wim Smit woont tegenwoordig in Nieuw Zeeland, maar was nu even in Nederland.

De spelers zijn destijds vastgelegd op een teamfoto van de A1 in 1974 (zie onder).

Achterste rij vlnr: Kees de Groot, Wim Wessels, Jan Smid, Pabe Valkenborg, Henk Rutjes,
Klaas Huizenga, Wim Smit, Henk Dijkstra, Henk Frederiks. Voorste rij vlnr: Riekus van Bergen,
Herman de Vries, Piet Bolt, Seerp Palsma, Jan Tempel, Jan Willem Lunter, Sander Zijlstra.

Uiteraard hebben we als vereniging hier speciale aandacht aan geschonken. De oud-spelers zijn in de bestuurskamer verwelkomd door een aantal bestuursleden en een aantal leden die nog met hun gevoetbald hebben, zoals Klaas Huizenga en Henk Schultinga. Zij hebben de mannen rond de wedstrijd begeleid. Daarnaast is er uiteraard door fotograaf Arend jan een mooie jubileumfoto gemaakt:

Achter vlnr: Henk Dijkstra, Henk Schultinga, Henk Rutjes, Wim Smit, Dick Zandberg, Coen Smit,
Henk Frederiks, Klaas Huizenga.
Midden voor: Jan Tempel, Robbie Brilstra, Sander Zijlstra.

Na de wedstrijd is er nog uitgebreid nagepraat over de overwinning op vv Nijland en zijn verdere herinneringen weer opgehaald. Uiteindelijk zijn de mannen met een exemplaar van onze mooie presentatiegids in de hand met een tevreden gevoel weer vertrokken. Afgelopen woensdag kreeg voorzitter Tjeerd Smid via de mail nog een uitgebreid bedankje van Henk Dijkstra met de complimenten over onze prachtige vereniging.