Kerstgroet

24 december 2019 20:15

Aan het einde van elk jaar gaat een aantal dingen als vanzelf en een van die dingen is het terugkijken. Je kunt geen krant openslaan, geen TV aanzetten of welk ander medium dan ook gebruiken of je komt ze tegen: de lijstjes met de Top Dit en de Top Dat.

Wij als bestuur hebben ook teruggekeken op het voorbije jaar en zo onze vv Zuidhorn Top 50 van 2019 samengesteld. Wees gerust, we zullen niet de hele Top 50 hier noemen. Toch vermelden we heel graag een paar nummers uit onze lijst.

Bijvoorbeeld het ARAG-certificaat dat we behaald hebben voor de manier waarop we de scheidsrechterszaken hebben georganiseerd en de onverwachte promotie van Zaterdag 1 naar de tweede klasse. We noemen ook het aantrekken van Martin Lobers als hoofd Jeugdopleidingen bij de vereniging en de lang verwachte start van het Kledingfonds, met de bijbehorende commissie bestaande uit een aantal zeer enthousiaste vrijwilligers.

Een ander nummer uit de Top 50 is de goede samenwerking tussen de Jeugdcommissie, de Technische Commissie en de Seniorencommissie; daar wordt de club echt beter van. Hoog in de Top 50 staan de vele vrijwilligers. Zomaar een greep uit onze vv Zuidhorn Top 50 van 2019.

Naast het terugkijken en de lijstjes is er nog iets dat aan het einde van ieder jaar als vanzelf lijkt te gebeuren, namelijk dat we elkaar meer opzoeken en elkaar het goede toewensen. Dat willen we als bestuur ook doen aan het einde van 2019. We wensen de spelers, de vrijwilligers, de sponsoren, de donateurs en iedereen die bij vv Zuidhorn betrokken is een sportief 2020 toe. Een nieuw jaar, waarin we er met elkaar vast weer voor zorgen, dat jong en oud kunnen blijven genieten van het voetbal.

We hebben elkaar nodig om dat mogelijk te maken! Zo kun je niet in je eentje een voetbalwedstrijd spelen of zonder scheidsrechters, zonder lijnen, zonder leiders en trainers, zonder bestuurskamerdiensten, zonder veld- en kleedkamerindeling of zonder… teveel om op te noemen. Zoveel mensen die samen de vereniging draaiend houden!

Als bestuur danken we iedereen voor de inzet in 2019 en we spreken de wens uit dat we in 2020 met elkaar verder mogen bouwen aan een mooi en sportief vv Zuidhorn.