Van de bestuurstafel (25 april)

25 april 2020 20:00

Afgelopen dinsdag 21 april heeft het kabinet besloten, dat de jeugd onder voorwaarden vanaf 28 april weer mag trainen. Goed nieuws, want na bijna twee maanden zonder favoriete bezigheid kunnen we eindelijk weer het veld op. Vanaf wanneer welke leeftijdscategorieën bij vv Zuidhorn kunnen trainen lees je in dit bericht.

Vrijdagmiddag zijn de voorwaarden waaronder trainingen mogen worden hervat door de gemeente Westerkwartier en de KNVB bekendgemaakt. Als bestuur hebben we in overleg met de Jeugdcommissie besloten, om na de meivakantie de trainingen voor de jeugdcategorieën 07 tot en met O19 weer op te starten. De komende twee weken wordt er dus nog niet getraind. Dit mede in verband met de meivakantie.

Of het hervatten van de trainingen vanaf 11 mei voor elk team gaat lukken is nog niet zeker. Hiervan zijn wij afhankelijk van de inzet van de trainers en die inzet is op vrijwillige basis. Wij hopen spoedig met de trainers hierover te kunnen spreken. Daarom nog een slag om de arm, wanneer de trainingen voor jou(w kind) weer beginnen. Communicatie hierover verloopt via de WhatsApp groep van de verschillende jeugdteams.

De komende week gaan we de voorwaarden waaronder er getraind kan worden voor de spelers, de ouders en de trainers uitwerken. Dit zal leiden tot een aantal protocollen, met richtlijnen waaraan de spelers, ouders en trainers zich moeten houden in het belang van ieders gezondheid. Het is belangrijk, dat iedereen op de hoogte is van de richtlijnen voordat we het trainingsveld weer op gaan. We nemen de tijd om spelers, ouders en trainers goed te informeren over de richtlijnen. Daarna kunnen we als club - na de vakantie - vanaf maandag 11 mei verantwoord, met aandacht voor de gezondheid van onze leden en hun gezinnen, weer lekker trainen.

”Ondanks de versoepelde maatregelen blijft onze eerdere oproep om niet naar de velden te komen van kracht. De versoepeling betreft dus voorlopig alleen het onder strikte voorwaarden hervatten van de jeugdtrainingen.”

Is er in de meivakantie dan niets voor de jeugd te doen op de velden van vv Zuidhorn? Toch wel, want op vrijdag 8 mei komt FC Groningen naar Zuidhorn en organiseert, onder haar verantwoordelijkheid, een trainingsdag voor de jeugd tot en met 12 jaar. Bij het verzorgen van deze trainingsdag worden uiteraard de richtlijnen in acht genomen. Zo is publiek niet toegestaan en mogen ouders helaas niet meekomen om de training te bekijken. Wilt u meer weten over deze trainingsdag van FC Groningen? Binnenkort volgt via onze website meer informatie over de opgave, het programma en de kosten van deze trainingsdag.

Samengevat: na de meivakantie, vanaf maandag 11 mei hervatten we de trainingen voor de jeugdcategorieën 07 tot en met O19. De komende twee weken gebruiken we als bestuur om samen met de Technische Commissie en de Jeugdcommissie de richtlijnen voor spelers, trainers en ouders uit te werken en te communiceren. Nieuwe informatie zullen we via Balcontact en de website bekend maken. Mocht je nog niet geabonneerd zijn op onze nieuwsbrief, dan kun je je via deze link aanmelden.

Wij hopen hiermee iedereen voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er nog vragen zijn, laat het ons weten door een e-mail te sturen naar: [email protected].

We wensen iedereen veel gezondheid toe!

Matthias Kooistra