Sanne van der Velde naar SC Heerenveen

23 juni 2020 11:45

Dat het meidenvoetbal in Nederland een grote ontwikkeling doormaakt, is bekend. Maar hoe leuk is het om hieraan de naam van vv Zuidhorn te kunnen verbinden...?!

Als een van de weinige verenigingen in het Noorden hebben we een KNVB-ontwikkelprogramma doorlopen, waarbij we de kwaliteit van het vrouwen- en meidenvoetbal binnen de vereniging ontwikkelen en waarborgen.

Zo kun je je als talentvolle speelster goed ontwikkelen bij de vereniging. Sanne van der Velde is daar bij uitstek een voorbeeld van. Dat ze talent heeft, was al vroeg zichtbaar. Ze begon bij vv Zuidhorn te voetballen bij de kabouters. Vervolgens doorliep ze een aantal jeugdteams, waarbij ze voetbalde met de jongens. Vanaf haar negende voetbalt ze bij de meiden. Door vervroegd door te stromen naar hogere teams kon ze haar talent verder ontwikkelen bij de meiden.

Bij vv Zuidhorn streven we ernaar, om iedere speelster op haar eigen niveau te laten voetballen*. Afgelopen seizoen speelde Sanne bij MO17-1 op hoofdklasse niveau. SC Heerenveen had haar op dat moment al in het vizier. Zo deed ze al enige tijd mee met de extra trainingen van SC Heerenveen, samen met andere talentvolle meiden in de categorie MO15.

Met ingang van volgend seizoen maakt Sanne de overstap naar SC Heerenveen MO16. Ze mag een jaar spelen bij het meidenteam, dat uitkomt in de JO15 hoofdklasse. Natuurlijk gaan we Sanne missen bij onze meidenteams, maar daarnaast is het ook een bevestiging dat we goed bezig zijn met de jeugdopleiding van de meiden.

Sanne, we zijn trots op jou en wat hebben we genoten van jouw voetbalkunsten. We wensen je heel veel succes bij SC Heerenveen en hopelijk zien we je nog regelmatig bij ons op de vereniging!

*Daar waar speelster staat, kan ook speler gelezen worden. We hebben in de context van dit nieuwsitem bewust gekozen voor speelster.