Seniorenafdeling groeit naar zes teams op zaterdag

10 juli 2020 0:15

Het afgelopen seizoen werd ruw onderbroken door het coronavirus, maar dat heeft zeker niet geleid tot een daling in seniorenleden. Sterker nog, er komen maar liefst twee teams bij op de zaterdag in het komende seizoen.

Uit een enquête, die in mei onder de senioren- en O19-leden is verspreid, blijkt dat er zeer veel animo is om komend seizoen in een seniorenteam te voetballen. De seniorencommissie, bestaande uit Bert Broekhuis, Mart Jansma en Tjibbe Jan Werksma, zag al gauw, dat er in ieder geval een extra team gevormd kon worden.

Er volgde een positief gesprek met een nieuw ‘vriendenteam’ en afspraken werden gemaakt. Na nog een overleg, in dit geval met hoofdtrainer Bob Pontjodikromo en tweede elftal trainer Patrick Folkerts, kwam aan het licht, dat er voor zaterdag 1 en 2 eigenlijk te veel spelers beschikbaar zijn, namelijk 44. Dit zou betekenen dat er meerdere spelers per wedstrijddag niet opgesteld kunnen worden of moeten terugkeren naar het derde team. Maar wat doe je als er in het derde team ook al 18 spelers zijn? En in het vierde en vijfde zelfs 20 respectievelijk 26 spelers?

Er werd geopperd, dat er een extra team kan worden samengesteld uit de 44 beschikbare spelers van de eerste en tweede selectie, waarbij we voorafgaand aan het nieuwe seizoen afspraken maken over het doorschuiven van spelers uit andere elftallen indien er te veel blessures zijn. Met dit gegeven werd het bestuur geraadpleegd en is op 6 juli jl. besloten, dat er niet een, maar twee extra teams op zaterdag uitkomen in het nieuwe seizoen.

Als gevolg hiervan is er extra budget vrijgemaakt om twee nieuwe trainers aan te stellen. Hier gaat de seniorencommissie samen met de technische commissie de komende weken mee aan de slag. Wil je een steentje bijdragen als leider of grensrechter? Of ken je iemand die dit wellicht leuk lijkt om te doen? We vernemen het graag via: [email protected].

De stijging in seniorenleden is een gevolg van meerdere factoren; de inzet van veel vrijwilligers in allerlei commissies, de goede prestaties van het eerste elftal in de afgelopen jaren, de jeugdopleiding en het investeren in goede trainers. Kortom: Zuidhorn zit in de lift. Tot ziens in het nieuwe seizoen!

Namens de seniorencommissie,
Tjibbe Jan Werksma