Gevraagd: scheidsrechters

10 september 2020 16:15

Wij zijn voor de vereniging op zoek naar scheidsrechters. Is hardlopen iets voor jou en heb je graag de touwtjes in handen? Lees dan gauw verder.

Gemiddeld loopt een scheidsrechter zo’n acht tot tien kilometer per wedstrijd, dus een beetje conditie is van belang. Daarnaast moet een scheidsrechter tijdens de wedstrijd 100% gefocust zijn op wat er in en om het veld gebeurt. Ook het hebben van incasseringsvermogen is van belang om de rol van wedstrijdleider goed uit te kunnen oefenen.

Meld je nu aan als scheidsrechter bij vv Zuidhorn en ontvang een compleet scheidsrechter tenue, bestaande uit een broek, hoogwaardig shirt en bijpassende sokken. Uiteraard ontbreken de kaarten en fluit niet. Verder krijg je een cursus aangeboden bij de KNVB als verenigingsscheidsrechter en ontvang je vanuit de club begeleiding tijdens en na deze cursus. Samen met onze begeleiders wordt bekeken welke groep je gaat fluiten.

Naast de rol van scheidsrechter willen wij ook graag de assistentenrol onder de aandacht brengen. De scheidsrechterscommissie heeft hiervoor een instructievideo gemaakt, die laat zien hoe de scheidsrechter geassisteerd wordt. Naast de fluit te hanteren kun je er dus ook voor kiezen om te gaan vlaggen langs de zijlijn. Deze video geeft je een goed beeld van deze assistentenrol. Via onderstraande link kun je de video bekijken.

Wil je meer weten, of je aanmelden als scheidsrechter bij vv Zuidhorn? Dat kan via: [email protected]. Ook vragen naar aanleiding van de video kun je naar dit adres sturen.

Scheidsrechterscommissie vv Zuidhorn

Instructievideo: ‘Ik word assistent-scheidsrechter, hoe moet dit?’