Zuidhorn - Marum (verplaatst naar 6 oktober)

25 september 2020 0:45

Aankomende zaterdag speelt ons vlaggenschip de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Een bijzondere wedstrijd, omdat we tegen een buurclub in onze gemeente spelen. En omdat we (voorlopig) te maken hebben met een maximaal aantal toeschouwers per veld, namelijk 250 exclusief spelers en staf.

We hadden Marum graag met alle egards willen ontvangen en er een leuk feestje van willen maken, als dank voor de prachtige ambiance van vorig jaar bij SV Marum. Maar we moeten het even doen met een 12e man die minder vertegenwoordigd kan zijn. Feit blijft, dat we te maken hebben met een echte derby.

Vorig seizoen ging de thuiswedstrijd als gevolg van de bekende reden niet door, maar morgen gaat het dan gebeuren. Een wedstrijd waar velen naar uitkijken en waar veel supporters worden verwacht. Omdat wij inschatten dat het aantal supporters dat deze wedstrijd wil bijwonen boven de 250 ligt, hadden wij als bestuur in eerste instantie het besluit genomen om geen supporters van Marum toe te laten. Echter, op basis van intensief contact tussen de clubs de afgelopen dagen hebben we besloten dat, onder voorwaarden, bezoekers welkom zijn. Marum mag 50 supporters meenemen, onder de strikte voorwaarde dat ze zich houden aan de maatregelen en dat het bestuur van SV Marum de verantwoordelijkheid hiervoor neemt.

Mooi dat het zo kan, maar dat legt ook verantwoordelijkheid bij onze eigen supporters! Daarom de dringende oproep de 1,5 meter afstand in acht te nemen. Vind je dat zelf lastig, omdat je meer gelooft in Famke Louise dan in onze minister-president? Dan verzoeken we je om thuis te blijven.

Tenslotte brengen wij graag de brief van Koen Schuiling, voorzitter van de Veiligheidsregio Groningen, onder de aandacht. Een brief die wij als sportvereniging deze week ontvingen en waarin hij oproept om met elkaar de schouders eronder te blijven zetten waar het het terugdringen van het aantal coronabesmettingen betreft. Met elkaar, voor elkaar en door elkaar…!

Brief aan sportverenigingen (Veiligheidsregio Groningen)