Algemeen

V.v. Zuidhorn is inmiddels de 88ste vereniging die deze FairPlay certificering krijgt. Het staat symbool voor een professioneel arbitragebeleid binnen de vereniging, bestaande uit kwaliteit en zichtbaarheid van scheidsrechters.

In 2016 heeft v.v. Zuidhorn een arbitragecommissie opgezet bestaande uit meerdere leden die een boost hebben gegeven aan de begeleiding, borging en de opleiding. Ook heeft de club kleding ter beschikking gesteld voor hun scheidsrechters en voor hun coördinatoren.

Er is een arbitragebeleid opgesteld en vastgelegd binnen de vereniging. Ook zijn er 5 gecertificeerde scheidsrechter begeleiders die de cursus hebben volbracht,. In het nieuwe seizoen gaat de club nieuwe scheidsrechters werven en begeleiden.

Om dit beleid te ondersteunen is er speciaal voor het amateurvoetbal, een FairPlay certificering ontwikkeld. Deze certificering helpt amateurclubs het scheidsrechterskorps te professionaliseren en de spelregels onder de aandacht te brengen.

Aanmelden kan via [email protected]

VRIJWILLIGER_VVZUIDHORN_SCHEIDSRECHTER_FLYER_2022_1.png

ARAG  Spelregeltest
Rechtsbijstandverzekeraar en juridisch dienstverlener ARAG lanceert samen met de KNVB een online voetbal spelregeltest voor kinderen tussen 6 en 10 jaar. www.voetbalspelregeltest.nl