Wel of niet voetballen…?

18 januari 2021 23:00

Vorige week dinsdag heeft het kabinet besloten dat Nederland ten minste tot en met 9 februari in lockdown blijft. Wat betekent dit voor het voetballen? Hier geven we graag antwoord op.

Het kabinet heeft de coronamaatregelen voor het buiten sporten niet aangepast. Dit betekent dat - conform de per 1 januari geüpdatete protocollen - de jeudgteams in teamverband en de senioren in tweetallen kunnen blijven trainen.

De afgelopen week hebben we hier van een aantal ouders vragen over gekregen. "De scholen zijn dicht, maar het trainen gaat wel door, hoe zit dat?" We snappen goed het dilemma, zeker nu de Britse coronavariant ook steeds meer de kop opsteekt in Nederland. Daarom vanuit de club enige toelichting.

We volgen het algemene protocol van het NOC*NSF en de KNVB en bieden daarmee onze leden, binnen de geldende restricties, de mogelijkheid om te voetballen. Uiteraard is het aan de spelers, ouders en trainers om te beslissen om mee te doen aan de trainingen.

Vanzelfsprekend volgen we de ontwikkelingen nauwgezet en als daar aanleiding toe is, dan nemen we passende maatregelen. Zijn er vragen naar aanleiding van dit bericht, of over de protocollen laat het ons weten door een e-mail te sturen naar: [email protected].

🍀#blijfgezond