Lid worden en opzeggen

Online aanmelden bij vv Zuidhorn
Klik hier om je online aan te melden als spelend of trainend lid. Lees eerst even de belangrijke opmerkingen!
Meld je ook via dit formulier aan je actief zal zijn als trainer, scheidsrechter of jeugdleider bij onze club en je bent nog geen spelend of trainend lid.

Belangrijke opmerkingen bij de online aanmelding
- Als je je aanmeldt dien je bij het veld 'opmerkingen' aan te geven als je een specifieke voorkeur hebt voor een senioren- of jeugdteam of dat je je bijvoorbeeld aanmeldt als scheidsrechter, trainer of jeugdleider. Als club kunnen we dit dan goed verwerken in onze tweewekelijkse 'mutatielijst'.

- In het online aanmeldformulier wordt gevraagd om je IBAN-nummer in te vullen. Echter, wanneer je geen spelend of trainend lid wordt, zal er geen contributie geïnd worden.

- Het proces van aanmelden en plaatsing in een team neemt soms enige tijd in beslag. Houd er rekening mee dat dit minimaal 2 weken kan duren. Je ontvangt per mail een bevestiging na aanmelding en nadere informatie over het vervolg.

- Als club verwachten we van spelende-of trainende leden (of van de ouders van minderjarige leden) een meewerkende houding m.b.t. het gezamenlijk realiseren en oppakken van vrijwilligerstaken en/of het ondersteunen hierbij. Te denken valt aan: rijden bij uitwedstrijden, wassen, het begeleiden van een team, spelleider, vlaggenist, scheidsrechter, participatie in een commissie, kantinedienst, steward, etc.

Op deze manier kunnen we er samen voor zorgen dat we onze grote vereniging draaiende kunnen houden. Door het lidmaatschap aan te gaan commiteer je je hier dus aan.

- Alle clubvrijwilligers die niet trainen of spelen worden ook aangemeld als bondslid van de KNVB. Zo valt iedereen die voor de club actief is onder de dekking van de collectieve ongevallen- en aansprakelijkheidsverzekeringen van de KNVB, die van kracht zijn tijdens clubactiviteiten.

Beëindiging lidmaatschap en/of overschrijving
Als je wilt opzeggen stuur dan een e-mail naar: [email protected]
Na ontvangst bevestigen wij je de beëindiging van jouw lidmaatschap. Wil je overschrijven naar een collega vereniging, stuur ons dan ook een e-mail. Hiervoor geldt hetzelfde e-mailadres. We stemmen de overschrijving dan met je af.

Geef jouw opzegging of overschrijving door voor 1 juni van het huidige seizoen (het verenigingsjaar loopt van 1 juli tot en met 30 juni). Doe je dit na deze datum, dan ben je voor het gehele daaropvolgende seizoen lid van onze club en contributieplichtig. Ook is het dan niet mogelijk om bij een andere club ingeschreven te worden. Dus: zorg dat je op tijd bent als je je wilt laten overschrijven of je lidmaatschap wilt beëindigen.

Lidmaatschap vanaf (bijna) 6 jaar

Lid worden van vv Zuidhorn kan vanaf het kalenderjaar waarin de zesde verjaardag van het potentiële nieuwe lid valt. Voetballen kan voor zover er ruimte is in een team dat bij het nieuwe lid past. We doen er alles aan om nieuwe (jeugd)leden zo spoedig mogelijk in te delen. Speciaal voor de (ouders van) kinderen in de leeftijd van (bijna) 6 tot en met 8 jaar is een handig informatieblad opgesteld.

Mijn kind is (jonger dan) 5 jaar
De ervaring leert dat, op een zeldzame uitzondering na, kinderen pas echt door hebben waarom zij op een voetbalveld staan als zij 5 of 6 jaar zijn. Dit is de reden waarom de KNVB geen competities heeft voor kinderen in de leeftijdscategorie Onder 6. Bij vv Zuidhorn houden wij ons graag aan deze leeftijdsgrens. Dit betekent, dat kinderen pas als lid bij onze vereniging kunnen worden aangemeld als zij 5 jaar zijn én in het jaar van aanmelding 6 jaar worden. Neem contact op met [email protected] bij vragen.

VV Zuidhorn gedragscode en privacystatement
We vinden het belangrijk dat je op de hoogte bent van onze statements en ermee akkoord gaat voordat je lid wordt. Lees daarom niet alleen de privacyverklaring van de KNVB, maar ook die van vv Zuidhorn goed door voordat je je aanmeldt. In deze verklaringen staat hoe de KNVB en vv Zuidhorn omgaan met persoonsgegevens. Tijdens het aanmeldproces word je gevraagd de verklaring(en) goed te lezen en hiermee
akkoord te gaan.

Te weinig geld om lid te worden?
Heb of ken je een kind dat graag (weer) lid wil worden, maar is de contributie een probleem? Wij werken samen met het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Het Jeugdfonds betaalt de contributie en de benodigde spullen als je tijdelijk of langdurig weinig inkomen hebt. Als je een uitkering of schulden hebt of zzp'er bent met te weinig opdrachten of als je geldzorgen hebt: het Jeugdfonds Sport & Cultuur kan je helpen! Kijk voor meer informatie op www.jeugdfondssportencultuur.nl/groningen.