Vrouwen 1 wint uit bij Grootegast

29 november 2021 16:15

Afgelopen zaterdag mochten we eindelijk weer een wedstrijd spelen, na 2 week rust mochten we er weer met z’n alle ertegenaan, dit keer uit tegen Grootegast. Virna de Jong doet verslag.

Direct na aankomst werd duidelijk dat er meer modder op het veld te zien was dan gras. Tijdens de warming-up merkte we al dat het glijpartij zou worden het was soms zelfs gevaarlijk. Maar we moesten het er mee doen. Vanaf het 1ste fluit signaal waren we scherp. We wilden de wedstrijd winnen en lieten dat zien door met veel druk naar voren te spelen. We probeerden met combinatievoetbal de tegenstander te overtroeven, de kwaliteit van het veld maakte het ons daarin wel lastig. Grootegast zette daarentegen ook veel druk, toch waren de eerste twee kansen van de wedstrijd voor ons. De counters van Grootegast werden onschadelijk gemaakt door onze verdediging waardoor het lang 0-0 bleef. Er werd hard gewerkt en goed gecombineerd vanuit achteruit om zo kansen te creëren. Die kwamen er ook maar werden helaas niet benut. Erg jammer want hiermee beloonden we onszelf niet. Na ongeveer 20 minuten te hebben gespeeld was ons tenue niet groen wit meer maar groen zwart en helaas nog steeds 0-0. Grootegast werd door ons naar achteren gedrukt waardoor we op middenveld meer ruimte kregen en dus meer tot voetbal kwamen. Na een mooie combinatie vanuit de verdediging naar het middelveld werd de bal diep gespeeld richting de cornervlag. Vandaaruit werd een strakke voorzet gegeven op een van onze middenvelder deze eenvoudig binnen kon tikken, 0-1. Daarna was het zaak om dit vast te houden!! De voorsprong gaf ons zichtbaar een boost maar we moesten natuurlijk wel scherp blijven. Want het kon zo de andere kant op vallen. Grootegast speelde na de 0-1 wat aanvallender, ze kwamen dichter bij onze zestien maar wisten niet tot scoren te komen. De staat van het veld werd steeds slechter en we begonnen steeds meer weg te glijden. Zelfs bij het nemen van een corner was het lastig om te blijven staan. Maar al snel was het rust en konden we even de wedstrijd even kort bespreken. We stonden 0-1 voor maar dit had, gezien het aantal kansen meer kunnen zijn. Jammer, want had ons wat meer rust kunnen geven. De tweede helft starten we met dezelfde 11 voor nog eens 45 minuten strijd.  Het was ondertussen gaan regenen en de spanning was groot op het modderige veld. Grootegast startte feller dat wij, ze zette vanaf het begin veel druk op de bal waar wij iets meer terughoudender speelden. Dit konden we na tien minuten omzetten toch bleef Grootegast dreigend.  We probeerde er voetballend uit te komen en bij veel druk hanteerden we de lange bal. Waaruit ook een goeie kans ontstond op de linker kant. Maar helaas door het modderige veld mislukte de uithaal en stond het na 65 minuten nog steeds 0-1. Het begon steeds spannender te worden doordat Grootegast alsmaar dreigender werd en ook de omstandigheden steeds zwaarder werden. Nadat we halverwege de 2de helft weer met wat meer rust aan de bal speelde probeerden we wat verder van de goal af te spelen. Dit kostte veel energie doordat het veld steeds zwaarder werd. We bleven voetballen en combineren. De kansen begonnen weer te komen, vaak door goede opbouw vanaf de middenlijn, maar het werd niet omgezet in doelpunten. Na een goeie diepe bal van achteruit op de spitsen, kon onze spits alleen door lopen op de keeper. Maar de keeper van Grootegast was scherp en pakte de bal voordat ze tot een schot kon komen. Daarna ging Grootegast steeds meer op de counter te spelen maar onze verdediging stond goed en herroverde telkens op tijd de bal. Het werd steeds gevaarlijker op het doorweekte veld en het was duidelijk dat er snel een einde moest komen aan deze wedstrijd. Omdat het eigenlijk niet meer vertrouwd was maar goed dat er nog maar 10 minuten te spelen waren. Maar combinaties mislukten steeds meer en de bal bleef liggen in de enorme plassen die zich inmiddels op veld hadden gevormd. Bij geen van de spelers was nog iets van een wit broekje te zien. Na nog een grote kans voor Grootegast, die knap gered werd door onze keeper, floot de scheidsrechter af. Een wedstrijd die met witte broekjes begon en eindigde met hele mooie bruine (sorry voor degene die dit wast…).  We hadden meer moeten scoren maar de drie punten zijn binnen en iedereen kon heelhuids het spekgladde veld verlaten.  Het een prima wedstrijd met een leuke tegenstander. Helaas voor ons, waarschijnlijk de laatste wedstrijd voor de winterstop. We hopen dat we na de winterstop weer volledig aan de bak kunnen en het seizoen kunnen uitspelen.
thumbnail_IMG_0926.jpg