Zuidhorn 1 wint uit bij LTC met 1-3

11 december 2022 15:15

In de spannende 2l klasse staat het gros van de ploegen zeer dicht bij elkaar. Bij winst blijf je mee doen, bij verlies raak je snel de aansluiting kwijt. Goede zaken dus op de laatste wedstrijddag van de 1e seizoenshelft.

Op de gure zaterdagmiddag in Assen wist Zaterdag 1 een knappe 1-3 overwinning te behalen bij een op zich solide voetballend LTC. Na een 2-0 voorsprong in de 2e helft  (doelpunten van Jos Schultinga en Ruben Buursema) kwam LTC terug op 2-1met nog ongeveer 10 minuten op de klok. Zuidhorn kwam daardoor in de laatste fase van de wedstrijd nog stevig onder druk te staan, maar het 3e doelpunt in de 90e minuut van de wedstrijd door Milan Stad stelde de overwinning defintief veilig. Een knappe prestatie voor de jonge ploeg van onze hoofdtrainer Jeroen van Wijk.

De 2e klasse L is een lastige klasse, waarbij het gros van de teams aan elkaar gewaagd is. Zuidhorn kan overwinteren op een nette 7e plaats, mede door de overwinning van afgelopen zaterdag in Assen. De stand is nu als volgt:

Stand_2e_klasse_L.PNG

Vanwege een aanpassing in de klasse indeling door de KNVB zullen de onderste 2 clubs rechtstreeks degraderen en de nummer 3, 4 en 5 van onderen in de nacompetitie moeten spelen voor handhaving in de 2e klasse. Het is dus belangrijk om minimaal in de bovenste helft van de middenmoot te blijven. Vooralsnog zit vv Zuidhorn dus aan de goede kant van de streep en kunnen spelers en staf met een goed gevoel de winterstop in.

In de winterstop doet een afvaardiging van het team mee aan het Leekster zaalvoetbalgala. Mocht je de mannen dus nog in actie willen zien, kijk dan voor het schema op de website van het Leekster voetbalgala.

In de loop van januari beginnen de trainingen dan weer voor de tweede seizoenshelft. De eerste ronde van 2023 start op 21 januari met een uitwedstrijd tegen Veendam 1894.