Borden 'de Basis Elf' in onze kleedkamers

6 april 2015 9:00

Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat voetbal een sport is en blijft waar we allemaal van kunnen genieten en plezier aan beleven. Met respect voor medespelers, tegenstander, vrijwilligers en alle anderen die van voetbal houden.

Het is van belang dat iedereen binnen vv Zuidhorn weet voor welke waarden en omgangsnormen we staan. Het bestuur heeft er voor gekozen om dat te communiceren met behulp van De Basis Elf. Dit zijn elf gedragsregels die naar aanleiding van initiatieven van verschillende andere clubs door voetbalamateurclub.nl zijn opgesteld. Het bestuur van vv Zuidhorn kan zich volledig vinden in deze gedragsregels en heeft besloten die als basis te gebruiken. Bekijk hier het filmpje over De Basis Elf.

Eind maart zijn in alle kleedkamers borden geplaatst met daarop De Basis Elf. In de presentatiegids hebben we aan dit onderwerp ook aandacht besteed en we zullen er ook bij de individuele teams aandacht voor vragen. Daarnaast ontvangen bezoekende vereniging een flyer en toelichting op de elf gedragsregels die we hanteren.

We verwachten dat alle leden van onze vereniging, en anderen die op één of andere manier een rol binnen vv Zuidhorn vervullen, begrijpen waarom we dit uitdragen en achter deze Basis Elf staan. Als bestuur vinden we: emotie en beleving mag uiteraard, dat hoort bij sport. Maar wel op een positieve manier en met respect voor elkaar! We vinden ook dat we elkaar mogen aanspreken op gedrag dat niet past bij De Basis Elf en dat we bereid moeten zijn ons gedrag in dat geval aan te passen.

Spelers, trainers, coaches, scheidsrechters, vrijwilligers, ouders en toeschouwers spelen allemaal een belangrijke rol in het bevorderen van sportiviteit en respect op en rond de voetbalvelden. We hopen dat vv Zuidhorn een voorbeeld kan zijn voor anderen en daarmee een bijdrage levert aan een sportief en veilig voetbalklimaat voor iedereen. Wat ons betreft komen Respect en Voetbal samen in De Basis Elf.