Ron de Boer kiest voor de ambities van vv Zuidhorn

15 december 2023 20:30

Voor het nieuwe seizoen heeft vv Zuidhorn met Ron de Boer een ervaren trainer gevonden die past bij de ambities van de club. De oefenmeester uit Grijpskerk, nu nog hoofdtrainer van vv Kollum, kijkt uit naar een succesvolle samenwerking.

Na zijn carrière als speler heeft de Boer als snel de overstap gemaakt naar het trainersvak en is in bezit van UEFA A. Hij is begonnen als trainer bij vv Grijpskerk en daarna werd hij trainer achtereenvolgens bij Oostergo, Be Quick Dokkum, VeV’67, Viboa, Broekster Boys en is hij nu voor het zesde seizoen trainer van vv Kollum. In vv Zuidhorn ziet de Boer een club met veel potentie die past bij zijn ambities: “Zuidhorn is een grote vereniging die gezien de kwaliteiten en de uitstraling in de tweede klasse thuishoort; het is mijn ambitie om dat samen met de spelersgroep te bereiken”

Na gesprekken met de spelersraad, de Technische Commissie en het bestuur bleken de verwachtingen over en weer overeen te komen. VV Zuidhorn is dan ook erg content met de aanstaande samenwerking. Bestuurslid Bert Broekhuis “Met de ervaren de Boer hebben we een trainer gevonden die past bij de ambities van de vereniging. We hebben de overtuiging dat hij in staat is om ons eerste elftal - met de huidige spelersgroep en het aanstormende talent uit de jeugd van vv Zuidhorn - op een hoger niveau te brengen”. Voorzitter Tjeerd Smid wenst Ron veel succes, maar bovenal veel plezier toe bij onze club. “We hebben alle vertrouwen in de samenwerking omdat zijn visie en ambitie aansluit bij die van vv Zuidhorn en hij zich op een prettige wijze aan ons heeft gepresenteerd.”