Je draagt de vereniging met elkaar!

5 maart 2024 21:00

Bij de vv Zuidhorn weten "heel veel" mensen "heel veel" over voetbal. De ene nog meer dan de andere. Voor een goed gesprek over het geliefde spelletje ben je in Zuidhorn zeker op de goede plek. Heel veel mensen weten dan ook dat er een talentvolle lichting aan zit te komen. Sommigen zijn nog wat te jong, maar het gaat er vast van komen. Dus de toekomst van de vv Zuidhorn ziet er rooskleurig uit. Elke voetballer krijgt dan ook in de jeugd de kans om zich te ontwikkelen.

Naast de prestatiegerichte teams spelen er inmiddels ook heel wat teams op een meer recreatief niveau. Minstens zo belangrijk voor een club, vinden wij bij Zuidhorn. Wij zijn dan ook zeer blij dat het aantal teams in snel tempo toe is genomen. Dit toont aan dat er voor alle spelers een passend niveau is om op te voetballen!

Bij Zuidhorn wordt de vereniging gevormd door alle leden, vrijwilligers, ouders, scheidsrechters, trainers, supporters, kantinemedewerkers en sponsoren. Deze mensen zorgen dat elk weekend meer dan 500 meiden en jongens (42 teams) kunnen genieten van deze prachtige sport. Dat betekent ook dat we er samen met elkaar voor zorgen, dat iedereen met plezier naar het sportpark komt en zich op zijn of haar niveau persoonlijk kan ontwikkelen. Binnen de jeugdopleiding wordt dan ook gewerkt met een opleidingsplan, waarbij de jeugd langs een gestructureerde weg wordt opgeleid tot een ‘volwassen’ voetballer.

Binnen de vv Zuidhorn vervullen vrijwilligers een onmisbare rol voor de vereniging. Geen voetbal zonder vrijwilligers.

Wat je moet doen?

Nee, je moet niets doen! Wat kun je ons bieden? Je bepaalt zelf wat je gaat doen of wilt gaan leren, wanneer je dat gaat doen en hoeveel tijd je eraan gaat besteden. En we kijken bij Zuidhorn altijd samen met jou of we je ergens vast of in overleg incidenteel in kunnen gaan passen. We willen natuurlijk wel zoveel mogelijk van je eventuele talenten gebruik maken.

Wat wij je bieden?

Een uitdaging! Een uitdaging om een stukje verantwoordelijkheid op te pakken als vrijwilliger bij een mooie, groeiende en ambitieuze vereniging. Er is voldoende ruimte om zelf inhoud te geven aan taken. Meestal zijn er wel wat spelregels waar we als vereniging rekening mee moeten houden. Maar je kunt er zelf heel veel van maken. Eigen ideeën, een stuk creativiteit en initiatieven zijn dan ook van harte welkom. Saai? Hoe kom je erbij! Je weet niet wat er allemaal te doen valt! Spannend? Soms wel ja, maar er wordt veel gewerkt in teamverband en er is altijd wel iemand met ervaring waar je op terug kunt vallen.

Wat krijg je ervoor terug?

Echt vrijwilligerswerk is liefdewerk oud papier! Dat doe je voor je club of die van je kind of kleinkind. Vaak hebben anderen al jaren voor jou, voor je kind of kleinkind veel werk verzet en vind je het gewoon om eens iets terug te doen. Je doet het voor niets. Net zoals alle andere vrijwilligers die zich al inzetten voor de vv Zuidhorn. Je krijgt heel veel leuke contacten en als je dat wilt veel verantwoordelijkheid.

Zonder vrijwilligers geen vereniging, zonder vereniging geen voetbal! Elke dag doet een gewoon mens iets buitengewoons. Misschien is het vandaag jouw beurt!

Bert Bos,

Voorzitter JC vv Zuidhorn