Scheids Assist: platform voor scheidsrechters

22 oktober 2015 11:30

Deze website van KNVB en ARAG is hét centrale platform voor scheidsrechters en alle anderen die meer willen weten over arbitrage.

De KNVB-ARAG website www.scheids-assist.nl is het nieuwe centrale platform voor scheidsrechters en alle andere liefhebbers van voetbal die iets willen weten over arbitrage. Van een ‘simpele’ vraag tot uitgebreide behoefte aan ondersteuning, op deze site kun je rekenen op een begrijpelijk antwoord dat je verder helpt.

SCHEIDS assist is een baken van kennis, uitleg en verhelderende voorbeelden. Voor de 25.000 verenigingsscheidsrechters, 5.500 KNVB-scheidsrechters, en 40.000 assistent-scheidsrechters, en voor alle coördinatoren die wekelijks veel verantwoordelijkheid voor de arbitrage op zich nemen.

Maar evengoed voor de clubs. Voor jonge voetballers (m/v, en hun ouders) die een toekomst als scheidsrechter wel zien zitten. En voor alle andere fans van voetbal die structureel hun kennis van de regels willen opfrissen, of na een actuele wedstrijdgebeurtenis ‘even willen weten hoe het zit’.

Focus op FairPlay
Als (assistent-)scheidsrechter vind je op SCHEIDS assist de informatie, opleidingen en ondersteuning, volgens de normen van 2015, die je verder helpen in je vak. Voor op het veld, maar zeker óók daarbuiten. De KNVB en ARAG beseffen dat voetbal er is om van te blijven houden en dus vind je het woord FairPlay hier meer dan eens terug. Ook als het gaat om certificering van clubs, want een professioneel arbitragebeleid is eveneens weggelegd voor amateurverenigingen. Dat bewijst wel onder meer de Wall of Fame!

Verdiende aandacht
Mede dankzij arbitrage genieten we zo goed als dagelijks van onze allergrootste volkssport: voetbal. Alleen al dáárom krijgen de regels van het spel hier de aandacht die ze verdienen, evenals onze ‘ambassadeurs’ die al die wedstrijden enthousiast in goede banen leiden. Maar eigenlijk, vinden KNVB en ARAG, zijn arbitrage en de spelregels zelf al een prachtig onderdeel van het spel…