Verfrissende ledenvergadering nieuwe stijl

1 november 2015 12:15

De Algemene Ledenvergadering nieuwe stijl van 26 oktober jl. was een leuke en uitdagende bijeenkomst over visie, voetbalhuis en vrijwilligers.

Onze jaarlijkse bijeenkomst was door het bestuur op een creatieve manier in een nieuw jasje gestoken. We kijken terug op een leuke en uitdagende vergadering over visie, voetbalhuis en vrijwilligers.

Benoeming
Voorzitter Hessel Brandsen had aan het begin van de vergadering een bijzondere verrassing: hij benoemde namens het bestuur Cees Huizinga tot lid van verdienste. Cees zet zich al jarenlang op onvolprezen wijze in voor ons G-team en hoewel hij liever wat in de schaduw blijft, werd hij deze avond in het zonnetje gezet.

Er was daarna volop ruimte voor bestuurs- en commissieverslagen, het financiële jaarverslag en de begroting. Al deze stukken werden, zo nodig voorzien van aanvullende toelichting, met instemming door de aanwezige leden ontvangen.

Voetbalhuis en cultuur
Voorafgaand aan een korte pauze werden ook de visie en missie toegelicht, zoals die het afgelopen jaar door het bestuur in beeld zijn gebracht in het ‘voetbalhuis’. Daarin is aangegeven op welke pijlers onze vereniging is gebaseerd en voor welke waarden we staan. Dit voetbalhuis is ook te vinden op onze website.

Het tweede deel van de ledenvergadering was zeer interactief. Het bestuur ging daarbij met een inleidend filmpje in op de vragen over cultuur en toekomst van de club. Als je dit inspirerende filmpje wilt zien, klik dan op onderstaande afbeelding.

vv Zuidhorn op koers
De leden werden na een korte toelichting in groepjes verdeeld om verschillende stellingen uit te werken, die door het bestuur waren geformuleerd. Thema’s als: de rol van vrijwilligers, de noodzaak van inkomsten uit acties en de betrokkenheid van leden stonden daarbij centraal.

Met de uitwerking en de presentaties van elke groep is het bestuur uitgebreid voorzien van input, die medebepalend zal zijn voor de koers die de vereniging de komende jaren vaart. Deze ledenvergadering in nieuwe stijl was dan ook echt verfrissend.