Tweede kunstgrasveld nu echt binnen handbereik

23 maart 2016 19:45

Tijdens een persconferentie op woensdag 23 maart 2016, hebben het college van Burgemeester en Wethouders van Zuidhorn en ons bestuur een voorstel gepresenteerd voor de aanleg van een tweede kunstgrasveld. Lees hier alle berichten.

[22 maart 2016 - van de voorzitter]

Beste leden van vv Zuidhorn,

Deze week hebben we als bestuur van vv Zuidhorn overeenstemming bereikt met het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Zuidhorn, over een voorstel voor de aanleg van een tweede kunstgrasveld. Vervanging van de toplaag van het bestaande kunstgrasveld en de (financiële) condities waaronder deze aanpassingen kunnen worden uitgevoerd, maken ook onderdeel uit van het voorstel. Eén van die condities is dat vv Zuidhorn een eenmalige financiële bijdrage levert aan de gemeente.

Het voorstel kan natuurlijk pas worden uitgevoerd, na instemming door de leden van vv Zuidhorn en door de gemeenteraad van Zuidhorn. Tijdens een Buitengewone Algemene Ledenvergadering op maandag 4 april 2016 zal het bestuur het voorstel aan de leden voorleggen en toelichten. Dan zullen we de aanwezige leden ook om instemming vragen. Het college van Burgemeester en Wethouders zal vervolgens tijdens de raadsvergadering van maandag 18 april 2016 de gemeenteraad vragen met het voorstel in te stemmen.

Als door de Algemene Ledenvergadering van vv Zuidhorn en door de gemeenteraad van Zuidhorn positief wordt besloten, kan naar verwachting spoedig daarna met de uitvoering worden gestart. Dan wordt ook de eenmalige financiële bijdrage actueel. We zullen in dat geval een beroep doen op alle leden om samen de handen uit de mouwen te steken en het benodigde bedrag op te brengen, bijvoorbeeld met acties. Hier komen we zo spoedig mogelijk bij jullie op terug.

Tot slot willen we alle teams (en leiders, trainers, ouders en supporters) oproepen om op 18 april om 19h30 aanwezig te zijn bij de gemeenteraadsvergadering, herkenbaar als lid of fan van vv Zuidhorn, om de besliskracht van de gemeenteraad op die manier een handje te helpen!

Namens het bestuur van vv Zuidhorn
Hessel Brandsen, voorzitter

Artikel RTV Noord 23-03-2016 en tevens AUDIO fragment (klik)

Artikel Welkom In Zuidhorn 24-03-2016 (klik)