Gemeenteraad neemt voorstel 2e kunstgrasveld aan

18 april 2016 21:30

In de raadsvergadering van 18 april is het voorstel voor de aanleg van een tweede kunstgrasveld unaniem aangenomen. Goed nieuws voor spelers, trainers, commissies, vrijwilligers en ieder ander die de club een warm hart toedraagt Nu de handen ineen voor een bijdrage in de uitvoering!

It giet oan! Met de unanieme aanname op maandag 18 april van het raadsvoorstel zijn we stevig op weg naar de realisatie van een tweede kunstgrasveld. Daarnaast wordt ook de toplaag van het huidige kunstgrasveld vervangen.

Morgenavond dinsdag 19 april starten we meteen met een overleg met alle teamleiders, om te bekijken hoe elk team zijn financiële steentje kan bijdragen. Er wordt van de vereniging namelijk een eenmalige bijdrage van € 30.000 verwacht voor het nieuwe veld en de standaard voorzieningen, zoals wedstrijdverlichting, omheining, dug outs en een tiental teamlockers.

De Werkgroep Kunstgras heeft de afgelopen weken al vier mogelijkheden uitgewerkt om het geld bijeen te brengen. Niet alleen de genoemde eenmalige bedrage, maar ook extra financiën om aanvullende voorzieningen te kunnen betalen. Daarbij kun je denken aan zaken als geluidsvoorzieningen rondom het veld, een extra toegangshek of een entreevoorziening. We denken op vier manieren voldoende fondsen te kunnen werven:

• crowdfunding door de 'verkoop' (aan iedereen die dat wil) van digitale vierkante meters kunstgras, voor een bedrag van € 5,00 per vierkante meter. Hiervoor is via het platform Kunstgrasheld een site opgericht http://www.kunstgrasheld.nl/vvzuidhorn
  • teamacties in alle soorten en maten, waarmee teams een nog af te spreken streefbedrag bijeen kunnen brengen. Hierover dus meer op de infoavond op dinsdag 19 april in het eigen home.
  • fondsenwerving, bijvoorbeeld via cultuur- en goede doelen fondsen
  • verkoop van reclameruimte op de boarding rond het nieuwe kunstgrasveld, met een speciale aanbieding
Het is de verwachting dat we met al deze acties toewerken naar een prachtige upgrade en uitbreiding van onze accommodaties. De Werkgroep Kunstgras zal hierin een centrale rol spelen. De volgende leden maken deel uit van deze werkgroep: Bart Brandts Buys, Minne Bonnema, Hessel Brandsen, Bert Broekhuis, Margreet Hartlief, Erik Kapma, Kevin van der Kooi, Jan Stuitje, Hans Tuk en Marianne Verhoeven. Via [email protected] is de werkgroep gemakkelijk te bereiken. Dus heb jij ideeën of wil je instappen in dit leuke project, neem dan even contact op.

Meer nieuws en informatie over het tweede kunstgrasveld vind je via het menu item Kunstgrasactie, onderaan in de menubalk van onze website.