Mooie resultaten Zuidhorn E1 in meivakantie

10 mei 2016 14:45

Zuidhorn E1 had weer een druk programma in de meivakantie. Op 23 april werd er in de competitie nog gewonnen van Zwaagwesteinde met 15-1, waarmee E1 de 2e plaats in de competitie duidelijk voor zich heeft opgeëist. Vlak achter de profs in spe van sc Heerenveen en ver voor teams als FC Emmen, ACV, Frisia en Be Quick; een erg knappe prestatie van de boys uit Zuidhorn.

Op Koningsdag 27 april mocht Zuidhorn Onder 11 (E1 en E2 spelers) meedoen aan De Bronzen Frisiaan, een zeer sterk bezet toernooi bij Frisia in Leeuwarden. Deelnemers aan dit 11 tegen 11 toernooi op groot veld waren onder andere Frisia, Drachtster Boys, Olde Veste, Blauw Wit, GVAV en FC Emmen. Volgens de kenners in Leeuwarden waren Zuidhorn en FC Emmen hier de te kloppen teams...

Zuidhorn zat in een sterke poule met Olde Veste, Blauw Wit en Emmen. Door tweemaal winst en eenmaal een gelijkspel (tegen Emmen) kwam Zuidhorn redelijk eenvoudig in de halve finale, waar Drachtster Boys de tegenstander was. Deze wedstrijd werd met 3-0 gewonnen en de finale was een feit. In de andere poule wist Emmen van Frisia te winnen en zo ging de eindstrijd tussen Zuidhorn en FC Emmen.

E1 wist de wedstrijd naar zich toe trekken en won verdiend met 1-0. Een fantastisch resultaat van dit O11 team met negen spelers van E1 aangevuld met vier spelers van E2. Ook in de breedte een geweldig talentvolle groep, wanneer je zo tegen de topclubs uit Noord Nederland kunt presteren.

Op Hemelvaartdag wist Zuidhorn E1 -wederom aangevuld met enkele E2 spelers- het internationale Top E-toernooi in Hoogezand te winnen, door in de finale Hoogezand E1 te verslaan met 5-0.

Als sluitstuk en misschien wel klapstuk stond er op maandagavond 9 mei ook nog een oefenwedstrijd tegen een selectie van de voetbalschool van sc Heerenveen op het programma. Zuidhorn was door sc Heerenveen uitgenodigd om deze wedstrijd te spelen, vanwege het 'doorselecteren' van spelers bij sc Heerenveen naar de D-pupillen.

Zuidhorn E1 wist deze wedstrijd met maar liefst 7-0 te winnen en was de hele wedstrijd op alle fronten de betere ploeg. Mooie combinaties, verzorgd spel en erg veel druk naar voren resulteerde in vele mooie kansen en doelpunten. Heerenveen wist maar zelden gevaarlijk te worden en de aanwezige toeschouwers en kenners waren onder de indruk van deze geweldige prestatie van E1.

De komende weken wachten er nog een paar mooie uitdagingen. Zo wordt er op zaterdag 21 mei op Urk een toernooi gespeeld tegen diverse BVO teams, zoals Twente, Groningen, PEC Zwolle en Almere City. Op zondag 19 juni gaat het team nog naar de NK Jeugdvoetbal (Voetbal Talenten Toernooi) in Heiloo. Al met al een geweldig voetbalseizoen voor de jongens van Zuidhorn E1!