Zuidhorn 1 imponeert op s.c. Stadspark toernooi

14 juni 2016 20:00

Op dinsdag 14 juni begon het Sportmaat Stadspark toernooi. Een toernooi voor eerste elftallen, dat voor het eerst in 7 tegen 7 vorm is opgezet en een bijzonder sterk deelnemersveld kent.

Zuidhorn 1 heeft dinsdagavond op het s.c. Stadspark toernooi nieuwe stijl een prima indruk gemaakt. Het toernooi wordt dit jaar voor het eerst  gespeeld met zes veldspelers en een keeper, in de breedte van het veld. Er wordt zonder buitenspel gespeeld.

Zuidhorn won alle drie wedstrijden en scoorde enkele prachtige doelpunten. Marcel Groothof hield zijn doel schoon. In de eerste wedstrijd had Engelbert het heel lastig, maar lang liet Zuidhorn de kansen onbenut. In de slotminuut scoorde Jaap Jacobs de 1-0. In het tweede duel was 1e klasser Viboa de tegenstander. Er was een verdiende 2-0 winst na een snelle voorsprong. Kevin van der Kooi en Wouter de Boer waren de doelpuntenmakers. In de laatste poulewedstrijd werd Velocitas ( gepromoveerd naar de 2e klasse zondag) met 4-0 verslagen. De treffers kwamen van Jordi Schuiling, Jan Peter Steenbergen (2x) en A-junior Gideon Kooistra.

Helaas moet Zuidhorn zaterdag nogal wat spelers missen van het negental waarmee het dinsdag aan de start kwam. Dat waren Marcel Groothof, Jordi Schuiling, Wouter de Boer, Gideon Kooistra, Jos Schultinga, Kevin van der Kooi, Jaap Jacobs en Laurens Bloem.

Naast Zuidhorn gaat Velocitas verder, omdat Viboa zich terug trekt. In de andere poule spelen PKC  en Stadspark zaterdag verder.

De vervolgronde op 18 juni wordt gespeeld vanaf 18h00. Check hier de Facebookpagina van het toernooi voor de meest recente info.