Battle C4 vaders en zonen: 285 kunstgraseuro's

12 juni 2016 14:30

Afgelopen vrijdagavond 10 juni heeft er een heuse vaders zonen battle plaatsgevonden. De wedstrijd was een initiatief om geld in te zamelen voor het kunstgrasveld.

Afgelopen vrijdagavond 10 juni heeft er een heuse vaders-zonen-battle plaatsgevonden. De wedstrijd was een initiatief om geld in te zamelen voor het kunstgrasveld.

Het geld werd binnengebracht door middel van een blinde poule. Elke speler heeft vier vakjes verkocht à € 5,00. De winnaar van de blinde poule kreeg een waardebon van Oleander Lingerie.

Deze bon werd ter beschikking gesteld door Oleander Lingerie in Zuidhorn.
Tevens werd er entreegeld gevraagd.

Gedurende de week werd via WhatsApp de spanning opgevoerd en waren de C4 pubers ervan overtuigd  dat de ouwe mannetjes wel even werden ingemaakt.

De vaders mochten aantreden in het reservetenue van Zaterdag 1. Nadat er wat gemopperd werd over de maat van de shirts, of was het nou de omvang van het lichaam, waren de vaders na een warming up gereed om op een heel veld aan treden met 10 man, tegen 11 C4-ers. Om half acht werd het beginsignaal gegeven door de verder prima in de geest van de wedstrijd fluitende Sebastiaan Nienhuis.

Na een counter door C4 die overigens glansrijk om zeep werd geholpen, kwamen de vaders op een 1-0 voorsprong door de leider Jeroen. Via Thijmen kwam C4 weer op gelijke hoogte. De 2-1 was een aanval van de vaders die op een toernooi wat op dit moment in Frankrijk schijnt plaats te vinden niet zou misstaan. Prima afgemaakt papa Mark. C4 dacht weer de gelijkmaker gemaakt te hebben, echter het was meters buitenspel jongens.

Een mooie Bombarda actie (Wie zegt u? Ja, Bombarda, werd er geroepen... maar ff kijken op YouTube jongens) kon helaas voor de vaders niet tot 3-1 leiden. Toch kwam die er wel  door alweer een goal van een leider, nu was het Martijn. Een corner van C4 werd via een prachtige kopbal van Thijs via onderkant tot 3-2 binnengekopt.

Dit was tevens de ruststand. In de rust moesten de vaders na een halfuur spelen toch echt aan de power energydrank. Geopperd werd om de tweede helft op zaterdagavond te voetballen.

Na de bemoedigde woorden van de aanwezige moeders werd de tweede helft gespeeld. Het spel golfde de hele tijd op een neer maar gescoord werd er niet meer. De coördinatie van een enkeling werd ook wat minder wat tot kolderieke valpartijen leidde. Scheidsrechter Sebastiaan had genoeg gezien en floot na circa veertig minuten af.

Nu rest nog de uitslag van de blinde poule. Die werd gewonnen door Joran Hinloopen. Joran gefeliciteerd en... kom je nog een keer showen? Het geheel werd afgesloten met een patatje dat nog was verdiend met de verkoop van de bonnenboekjes.

Via deze weg willen we nogmaals Sebastiaan bedanken voor het fluiten. O ja, de opbrengst was € 285,00 !