vv Zuidhorn E5 verovert ook de voorjaarstitel

17 mei 2015 11:00

Eerder dit seizoen wist E5 het kampioenschap in de najaarscompetitie te veroveren. Op zaterdag 16 mei sleepte de ploeg van Sander van Dieren en Olaf Bijlholt ook de voorjaarstitel binnen. In een sfeervolle uitwedstrijd werd met 2-5 overtuigend gewonnen van TLC.

Na de najaarstitel waren we benieuwd hoe E5 het een klasse hoger zou doen. Ons team was nu ingedeeld bij kampioenen uit andere poules en bij teams die tweede waren geworden.

De eerste wedstrijd van het seizoen werd gespeeld tegen Amicitia E1 en de competitie kende daarmee voor ons team een valse start. Goed spel en veel kansen om te scoren, maar door een ongelukkige eigen goal werd er verloren met 1-0.

De wedstrijden die volgden werden vaak door goed positiespel gewonnen. Het waren geen grote uitslagen en soms ook spannende wedstrijden. De uitwedstrijd tegen Marum werd een gelijkspel. Door een goede redding van de keeper in de laatste minuut deelden we de punten.

Alles nog in eigen hand
Twee wedstrijden voor het einde van de competitie hadden we vier punten voorsprong op de naaste concurrent. De wedstrijd van zaterdag 16 mei tegen TLC E3 zou bij winst het kampioenschap opleveren en dat gebeurde. Prachtige doelpunten van onze jongens vormden de kers op de kampioenstaart.

De voorjaarscompetitie van E5 kenmerkte zich door goed positiespel, prima teamspirit en een goede sfeer in het team. Wat zeker heeft bijgedragen aan het succes is de extra training, die op woensdag door een aantal ouders en de leiders werd gegeven.

Foto's van de kampioenswedstrijd werden onder andere gemaakt door Arnold Haan, en zijn al net zo mooi als de titel zelf! Je kunt ze bekijken en nabestellen door op onderstaande foto te klikken.