Jeugdvoorzitter Abe Huizinga blikt terug...

30 mei 2015 8:45

Als jeugdcommissie kunnen we wederom terugkijken op een geslaagd seizoen 2014-2015. Op onze velden werd doordeweeks weer hard getraind en in het weekend waren er weer prachtige wedstrijden te zien.

Viel vorig jaar het aantal kampioenschappen wat tegen, dit jaar mochten we maar liefst aan 9 jeugdteams de kampioensmedailles uitreiken. En hoewel het plezier in het voetbal zeker zo belangrijk is als kampioen worden, is het voor een voetbalvereniging natuurlijk heel mooi als er teams kampioen worden. Met 1 F-team, maar liefst 4 E-teams, 1 D-team, 1 C-team, 1 meisjes B-team en het vlaggenschip van de jeugd de A1 als kampioenen, was het qua prestatie een geweldig seizoen.

Het was een mooi gezicht om de kampioenen inclusief het G-team vooraf aan de wedstrijd Zuidhorn 1 tegen ONR 1 een ereronde te zien maken, gevolgd door een line up voor de matadoren die trachten om Zuidhorn te laten promoveren.

Gelukkig hebben we het afgelopen seizoen geen grote incidenten gehad bij de jeugd en zijn nagenoeg alle wedstrijden sportief verlopen.

Voetbal blijft nu eenmaal naast een sportieve, ook een emotionele gebeurtenis en we moeten ons best blijven doen om het gezellig en sportief te houden op en vooral rond het voetbalveld.

De Basis Elf, VTON en focus op onze leiders
Met de invoering van De Basis Elf zetten we een extra stap zetten naar nog betere en sportievere wedstrijden, zodat we het plezier in het spelletje voor iedereen nog kunnen vergroten. We hopen dat iedereen op en rond het voetbalveld De Basis Elf ook in de toekomst blijft naleven en dat we elkaar er op zullen aanspreken als dat nodig mocht zijn.

Verder zijn we als Jeugd- en Technische Commissie nog steeds enthousiast als het gaat om de trainingen met de VTON (Voetbal Technische Ontwikkeling Nederland) en we zijn van plan om hier ook in het komende seizoen mee door te gaan. De trainingen van de E-ers door voetbalschool Het Verschil zijn naar onze mening ook goed uitgepakt. Het plezier op de trainingen en de goede opkomst (en met 4 van de 8 E-teams kampioen worden) zijn voor ons ook redenen om hiermee door te gaan.

Afgelopen seizoen zijn we gestart met het frequenter informeren van de leiders van onze jeugdteams, bijvoorbeeld door enkele malen in het seizoen bij elkaar te komen en voorlichting te geven over zaken als: de taken van de leiders, de structuur van de vereniging en de praktische ondersteuning voor leiders door de vereniging. Deze bijeenkomsten willen we het komende seizoen voortzetten en uitbreiden.

Blik op volgend seizoen
Aan het einde van het seizoen staan altijd weer de indelingen voor het volgende seizoen voor de deur. De Jeugdcommissie en vooral de trainers en de Technische Commissie zijn hier volop mee bezig. We proberen zoveel mogelijk volgens het beleidsplan de indelingen te maken, maar het is helaas ook zo dat wij het nooit iedereen helemaal naar de zin kunnen maken.

Het doel bij de indelingen is dat wij onze jeugdleden zoveel mogelijk en met veel plezier willen laten voetballen. Als Jeugdcommissie willen we het komende seizoen verder werken aan het bevorderen van het gezamenlijk, met plezier en sportief beoefenen van de voetbalsport.

Abe Huizinga,

Voorzitter Jeugdcommissie vv Zuidhorn