Zaterdag 1 en Zaterdag 2 gepromoveerd

7 juni 2015 22:15

Een zaterdag met een dubbele gouden rand: Zaterdag 2 stelt promotie veilig naar de reserve 2e klasse en het 1e promoveert naar de 2e klasse. Feest!

3e promotie op rij voor Zaterdag 1
Het werd zaterdag feest in Glimmen voor scheidend trainer Ton Rozema, aanvoerder Laurens Bloem, spelers en supporters van Zaterdag 1.  Na vorige week de wedstrijd te hebben afgesloten met 0-0 moest het op 6 juni gebeuren in Glimmen. Spanning dus, de hele week al.

Op het spel stond promotie naar de 2e klasse. En met een fantastische 1-3 winst op de prachtige mat van Glimmen, onder een zomerse zon en met honderden meegereisde fans uit Zuidhorn deed Zaterdag 1 het weer: promotie! Een unicum in de clubhistorie van vv Zuidhorn.  Nog nooit presteerde een zaterdagteam beter. En dan ook nog eens voor de derde keer in successie promoveren.

Bloem was heerser van deze middag. Met twee doelpunten en een assist, maar zeker met zijn leiderschap en peptalk leidde hij zijn ploeg naar de overwinning. Het was de apotheose van een toch al mooi seizoen. In Zuidhorn werd uitbundig feest gevierd en er werd afscheid genomen van succescoach Ton.

Fotograaf Arend Jan Zwarteveen reisde mee en maakte plaatjes van de wedstrijd en van alles er omheen. Van de mensen, het plezier, het feest, de kameraadschap en de saamhorigheid. Kortom van alles dat voetbal bij vv Zuidhorn zo mooi maakt.

Dubbel goud door promotie Zaterdag 2

Eerder die zaterdag promoveerde ook Zaterdag 2: volgend jaar wordt er daardoor gespeeld in de reserve 2e klasse. Op neutraal terrein bij ONR in Roden was het 4e elftal van VEV ’67 de tegenstander in een beslissend nacompetitieduel. Met de nodige spanning in de benen van in elk geval alle spelers van beide teams, was het tot halverwege de tweede helft nog ongewis wie er met de promotie vandoor zou gaan.

Toen nam onze groen-witte brigade met mooie doelpunten en prima spel echt afstand zoals dat bij een kampioen in spé past. De einduitslag werd zo bepaald op 4-2. Feestje vieren, een beetje bijkomen en vervolgens ‘on tour’ naar Glimmen om van de wedstrijd van het 1e te genieten. De afloop van die wedstrijd is bekend en we kunnen dan ook spreken van een fantastisch dubbel gouden kampioensweekend!

Met de uitdrukkelijke vermelding dat het fotoalbum nog veel verder wordt gevuld -als ook Arend Jan is bijgekomen van deze geweldige dag, avond en nacht- kun je alvast genieten van ruim 300 foto's in het webalbum.