Een mooi afscheid...!

23 juni 2019 0:15

Met veel plezier ben ik de afgelopen vier jaar trainer van de 1e selectie van vv Zuidhorn geweest.

Afgelopen donderdagavond ben ik zeer verrast door de prachtige avond die vv Zuidhorn samen met mijn kinderen heeft georganiseerd. Van alle clubs waar ik trainer ben geweest waren er afgevaardigden en mijn familieleden maakten met hun aanwezigheid het tot een nog mooiere avond. Ook werd ik verwend met cadeaus. Bij vv Zuidhorn stop ik, maar tegelijkertijd sluit ik ook een periode van 30 jaar hoofdtrainer bij diverse amateurclubs af.

Het was een geweldig mooie avond, die diepe indruk op mij heeft gemaakt. De mooiste cadeaus waren de mooie woorden van Bert Broekhuis, van voorzitter Tjeerd Smid, van Willem Brouwer, van de gasten van andere clubs, van de aanvoerders Marcel Groothof en Bart Brandts Buys, van Henk Schultinga en Arend Jan Zwarteveen en van mijn lieve dochter Froukje. Ik heb een prachtig boek ontvangen, samengesteld door Froukje, mijn zonen Mathijs en Leon en Arend Jan Zwarteveen van vv Zuidhorn. Alle spelers en begeleiders van de A-selectie hebben daar nog een bijdrage voor aangeleverd. Veel dank ook daarvoor!

In de  vier jaar bij vv Zuidhorn heb ik de vereniging goed leren kennen. Wat is Zuidhorn een mooie club, ik bedoel eigenlijk: wat zijn er veel fijne aardige en sportieve mensen actief bij Zuidhorn. Als bestuurder, verzorger, sponsor, commissielid, beheerder van de website, vrijwilliger, supporter en natuurlijk als speler. Dank daarvoor!

De A-selectie van vv Zuidhorn bestaat vrijwel geheel uit spelers die in Zuidhorn wonen of daar gewoond hebben. Bijzonder, iets om trots op te mogen zijn. De beste jeugdelftallen spelen op hoog niveau en het 1e team weer in de Tweede Klasse, waar Zuidhorn thuishoort. Door de vele spelers en clubs die overstappen van zondagvoetbal naar de zaterdag wordt het steeds lastiger om op dat niveau te komen en te blijven.

De spelers van de zo gezellige en toch prestatiegerichte 1e selectie, de verzorgers Be, Paul en Herman, grensrechter Jan Willem, tweede trainer Eduard Zuidema en de fantastische elftalleiders Matthias Kooistra en Alfred Cruiming wil ik bijzonder veel dank zeggen voor de prettige samenwerking.

De wedstrijdverslagen en voorbeschouwingen van het 1e elftal heb ik vier jaar lang mogen schrijven voor de website van vv Zuidhorn en ook dat heb ik met veel plezier gedaan. Ik wens alle leden en volgers van Zuidhorn het allerbeste. Daarnaast wens ik mijn opvolger Bob Pontjodikromo veel succes en een goede tijd bij deze bloeiende amateurclub.

Ik blijf jullie club volgen en kom vast regelmatig kijken hoe het verder gaat met Zuidhorn 1.