vv Zuidhorn JO15-5 wint van FC Grootegast JO15-2

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 2e klasse 13

17 september 2016 14:30

Onbekend

Zaterdagmiddag om 14:30 uur stonden Zuidhorn en Grootegast voor de 2de keer in korte tijd tegenover elkaar. In de poule wedstrijden van de beker hadden we ook tegen Grootegast gespeeld. Toen won Zuidhorn met 0-2 bij Grootegast op bezoek.
Dan is het een paar week later altijd oppassen, de tegenstander is gebrand op revanche en bij de winnaar moet er gewaakt worden voor overmoed.
Dat laatste hadden we de spelers dan ook duidelijk gemaakt.
Het team miste enkele spelers ivm blessure of andere verplichtingen. Er waren dus wat aanpassingen in het team gedaan.
Gelukkig konden we beschikken over een verdediging die aardig in vorm begint te komen. Met' vaste' krachten als Keje, Victor, Demian en Marten stond er een degelijke verdediging. Met Jorik als sluitpost is dat erg prettig.
Op het middenveld begonnen Isak, Martijn en Wouter aan de wedstrijd. Wouter speelde een lekkere wedstrijd, was actief en verzette een hoop werk, ook Isak zat lekker in de wedstrijd en liep een hoop gaten dicht. Martijn speelde op de midmid positie een degelijke wedstrijd.
Voorin begonnen Sander, Sed en Sebastiaan. Sebastiaan verraste vorige week al met aanvallend voetbal op de rechtsbuiten, dus dat wilden we nog wel een keer zien. Van Sed hoopten we dat we gebruik konden maken van zijn snelheid.
Max en Ramon begonnen op de bank.

De wedstrijd kenmerkte zich als ; slordig spel, veel door 'het midden'. geen lijn in het spel. Toch was Zuidhorn de bovenliggende partij, en kreeg in de eerste helft de nodige kansen. Helaas moest Demian na een klein kwartier gewisseld worden ivm een blessure. Max nam zijn  plaats in. In de eerste 35 minuten viel er geen goal.

In de tweede helft moest het dan toch gebeuren, Ramon kwam nam de rechtsbuiten positie over van Sebastiaan en Sebastiaan verhuisde naar de spits positie. Zuidhorn begon aanvallend, maar bleef veel door het midden spelen, waardoor het spel er erg onrustig uit zag.
Plotseling viel er dan toch een goal, Zuidorn had een corner en Ramon schoot hem prachtig voor de goal, Martijn hoefde er alleen maar tegen aan te lopen en.....Jawel hoor 1-0. Martijn zijn 2de goal dit seizoen met zijn hoofd gescoord.
Voor ramon eindigde zijn invalbeurt dramatisch. Bij een duel met een verdediger van Grootegast viel hij erg ongelukkig en moest het veld verlaten. Bij controle in het ziekenhuis bleek hij een breuk in zijn pols te hebben. Ramon veel beterschap gewenst!
Zuidhorn kwam nog een paar keer gevaarlijk voor de goal van Grootegast waarbij helaas niet gescoord werd.
De laatste 10 minuten moest Zuidhorn met 10 man verder. Bij een aanval van Grootegast liep Jorik de aanvaller van Grootegast tegemoed en vloerde de aanvaller net buiten de 16 meter. De correct fluitende scheidsrechter Robbie Ottens had geen andere keus dan de doelman van Zuidhorn een gele kaart te laten zien.
Victor wisselde snel van shirt en trok de handschoenen aan, Wouter nam de laatste man positie over en zo speelde Zuidhorn de laatste 10 minuten met 10 man verder.
Het werd nog even nagelbijten, maar Victor redde vol overgave met zijn hoofd op de inzet van Grootegast.

Conclusie: 3 punten in de pocket, verdediging begint vorm te krijgen, hard gewerkt, conditie wordt beter. Nu proberen meer rust in het spel te krijgen.
Volgende week zaterdag verwacht TLC ons op het sportpark Rodenburg.