Zuidhorn JO15-2 wint dik verdiend

Zuidhorn JO15-2

1 oktober 2016 11:00

Onbekend

Zaterdagmorgen tegen 10:00 uur, het is weer zover, verzamelen bij sporthal Quicksivlver. Eén voor één komen de spelers er aan, de één wat eerder dan de ander. En hoe staan de koppies? Sommigen lijken net wakker, anderen spelen alvast een rondo op het grasveld. Om 10:00 uur is iedereen gearriveerd, de nodige ouders willen weer rijden, da’s altijd fijn en zo heb je ook toeschouwers. Onder de toeschouwers is ook Ramon, het gips is van zijn pols af en hij wil volgende week weer gaan trainen.

We gaan op weg naar Velocitas 1897, zij voetballen in Groningen op een complex bij het Stadspark. Gezien de wedstrijden die zij gespeeld hebben en de doelpunten zou dit een leuke pot voetbal moeten worden waarbij beide teams aan elkaar gewaagd zijn.

Dat geven we de spelers dan ook mee in de kleedkamer. Gelijk druk zetten, fel de duels aan gaan en zorg dat je het spel breed en simpel houd. Hoe moeilijk kan het zijn….

Demian is terug gekeerd van een blessure en zal vandaag weer in de verdediging starten. Samen met Viktor, Keje en Marten vormen zij de verdediging. Waarom zou je posities wijzigen als je spelers elke wedstrijd goed ziet spelen.

Op het middenveld zien we ook vertrouwde gezichten, Corné Isak en Martijn, voor hun geldt dat ze aanspeelbaar moeten zijn en zorgen dat de aanval moet worden voorzien van de nodige voorzetten en passes.

De aanval start met Sander, Pelle en nieuw op de vleugel, Max.

Iets na 11 uur wordt de wedstrijd gestart en Zuidhorn zet gelijk druk, je ziet waarvoor ze naar Groningen zijn afgereisd; 3 punten mee naar Zuidhorn nemen. Er volgen een paar mooie aanvallen waarbij de vleugelspelers Max en Sander de bal voor weten te krijgen. En binnen 5 minuten weet Sander uit een scrimmage voor de goal de bal over de lijn te tikken. 0-1. Kijk dat is een lekker begin, een vroege goal, dat voetbalt lekker. Helemaal als niet veel later de 0-2 valt, Isak weet de bal met het hoofd in te tikken na een goed genomen corner door Corné.

Velocitas besluit te wisselen en brengt een nieuwe speler binnen de lijnen, deze weet het de spelers het leven op het middenveld zo zuur te maken dat Zuidhorn de grip op de wedstrijd verliest. Moet wel gezegd worden dat Velocitas het fysieke niet schuwt en erg op de man speelt, helaas ziet de scheidsrechter dat anders. Velocitas komt er een aantal keren gevaarlijk uit maar een uitstekend keepende Jorik weet een tegengoal te voorkomen.

In de rust is er voor de leiders van Zuidhorn werk aan de winkel. Immers de koppies staan niet meer goed en de focus moet weer op het positieve. Dat kunnen ze namelijk. Voetballen, slim zijn en de bal laten rollen in plaats van zelf hollen. Dat hebben we ze in de rust weer duidelijk gemaakt. Speel de bal eerder zodat de tegenstander je niet onderuit hoeft te halen.

De tweede helft begint Zuidhorn zoals ze de eerste helft ook zijn gestart, fel in de duels en eerder de bal spelen. Met frisse spelers in het veld, Wouter komt voor Martijn op het middenveld en Sebastiaan neemt de positie over van Max. Omdat Keje last van zijn knie heeft wordt hem rust gegund. Voor hem komt Mike in de plaats. Zuidhorn dus weer in de aanval en jawel de beloning volgt snel doordat Pelle de 0-3 inschiet.

Velocitas weet wat terug te doen en komen terug op 1-3.

Zoals we ook in de wedstrijd tegen HFC’15 hebben gezien beschikken de jongens over de nodige mentale weerbaarheid. Ze blijven voetballend de aanval zoeken, soms wat overmoedig waardoor er toch weer balverlies optreedt. Ondanks deze slordigheidjes weet Zuidhorn uit te lopen tot 1-6. Pelle 2x en Sander zorgen voor de doelpunten. Velocitas kan er weinig meer tegen inbrengen, mede doordat het middenveld van Zuidhorn is en de aanvallers van Velocitas bij Viktor en Mike aan de ‘ketting’ liggen.

Tijdens een vrijetrap voor Velocitas die als een streep richting de rechterhoek gaat weet Jorik zich te onderscheiden door volledig gestrekt de hoek in te duiken en bal over de achterlijn te tikken.

Eindstand dik verdiend 1-6.

Opnieuw mooie dingen gezien vandaag. Als we allemaal de trainingen een beetje kunnen volgen dan zit er zeker groei in het team. Op naar volgende week zaterdag. Dan spelen we thuis tegen Stadspark JO15-1. Die wedstrijd staat nu nog gepland om 09:00 uur maar ik weet niet of dat wijzigt i.v.m. de beschikbare velden in Zuidhorn.

(mochten er voutjes in staan rond gemaakte goals dan hoor ik het wel)