Spannende wedstrijd Zuidhorn JO15-2 tegen VEV'67 JO15-2

Zuidhorn JO15-2

15 oktober 2016 9:00

Onbekend

Zaterdag 15 oktober moest Zuidhorn JO15-2 opdraven op het sportpark Oostindië in Leek. Tegenstander was VEV’67 JO15-2. Allemaal 2de jaar-C spelers. Vooraf hadden we al tegen elkaar gezegd dat dit een wedstrijd is waarbij het team kan laten zien waar het staat.

Op de trainingen voorafgaande aan de wedstrijd hadden we de ploeg lekker zien trainen en vooral donderdagavond werd er bij vlagen erg mooi positievoetbal gespeeld waarbij de bal lekker rond ging. Dat was voor deze wedstrijd ook de opdracht, laat de bal het werk doen.

Dat het in de praktijk allemaal heel anders gaat als de bal eenmaal aan het rollen is bleek zaterdag maar weer eens. Na 10 minuten mochten we niet klagen, stand 0-0 maar Zuidhorn kwam er niet aan te pas. We waren niet rustig aan de bal, de bal was meer in de lucht dan op de grond. Niet dat VEV’67 super speelden, maar het stond beter dan Zuidhorn. De opnieuw uitmuntend keepende Jorik was echter de baas in de 16 meter en de teller bleef op 0-0 staan. Vooral zijn meevoetballende kwaliteiten kwamen deze wedstrijd goed van pas. Zo aan het eind van de eerste helft kwam Zuidhorn wat beter in de wedstrijd, er kwam wat meer rust in het spel. Wel had Zuidhorn toen al 2x moeten wisselen, Wouter viel uit met een hak-blessure en Demian kwam lelijk ten val en kon niet verder spelen.

We gingen thee drinken, ja echt waar er werd thee geserveerd voor de spelers, met een tussenstand van 0-0.

In de rust moest Ramon helaas ook aangeven niet verder te kunnen, een pijnlijke knie hield hem de rest van de wedstrijd aan de kant. Dan is het fijn dat je wat meer spelers hebt. Zo konden we toch met 11 spelers de 2de helft beginnen. Met 2 nieuwe vleugelspelers, Sed kwam in het veld voor Sander en Sebastiaan kwam in het veld voor Ramon. Kregen we toch een ander spel te zien. Zuidhorn begon fanatiek aan de 2de helft, waarom dat dan niet gelijk aan het begin van de wedstrijd niet lukt begrijpen we niet helemaal. Mogelijk moeten ze eerst lekker warmdraaien, dus vanaf de volgende wedstrijd een iets intensievere en langere warming-up.

In ieder geval werd Zuidhorn gevaarlijk, wel was het oppassen voor VEV’67 want ze kwamen er ook de 2de helft soms gevaarlijk uit. Halverweg de 2de helft kreeg Zuidhorn een vrije trap halverwege de helft van VEV’67. Het vizier van Corné stond helaas net niet scherp genoeg, de bal raakte de lat. Het bleef dus 0-0. Een ogenblik later kon Corné vrij op de keeper aflopen helaas tikte de keeper de inzet naast het doel. Een balletje breed was waarschijnlijk een goal geweest.

Aan het eind kwam VEV’67 nog heel dicht bij het winnende doelpunt toen er uit een vrije trap op de lat werd geschoten.

Eindstand van de wedstrijd was 0-0. Gezien eerste helft waarbij VEV’67 het betere spel had en Zuidhorn in de 2de helft kunnen we hier mee leven.

Opnieuw hebben we in de 2de helft mooie combinaties gezien en zit zeker nog groei in het team.

Deze week lekker vakantie van school, gelukkig gaan de trainingen wel door. Een oefenwedstrijd op 22 oktober zit er niet in. Teveel spelers met wat pijntjes en enkele spelers zijn afwezig. Zaterdag 29  oktober gaan we verder met een thuiswedstrijd tegen Roden JO15-2.