Zuidhorn E3 slaat toe in de 2e helft en wint overtuigend!

Lewenborg FC JO11-3

Zuidhorn JO11-3JM

24 september 2016 9:45

Onbekend

Na de vrij makkelijke bekerronde konden we vandaag eindelijk zien wat we waard waren. Uit tegen Lewenborg E3 dat vorige week nog eenvoudig OKVC E1 opzij zette met 10-2. We waren gewaarschuwd dus zou je denken. Maar op de een of andere manier was het op de heenweg al duidelijk dat de mannen de kop er niet bij hadden. Ze waren met van alles bezig, behalve met voetbal. En dat was ook te zien in de 1e helft. We liepen uit positie, gingen de strijd niet aan en de passing was vaak veel te laconiek. Toch waren we niet minder dan Lewenborg. Het ging dan ook de 1e 10 minuten gelijk op tot de bal achter verkeerd viel en direct werd afgerond door Lewenborg. Jammer en onnodig. 1-0 achter. We gingen na die goal wel wat meer druk zetten, maar lieten op het middenveld nog veel steken vallen doordat we veel te ver uit elkaar speelden. Toch ook een kans voor ons en door het ongelukkig raken van de bal vloog de bal in het eigen doel van Lewenborg. Lekker, een mazzeltje. We kregen meer grip op de wedstrijd, maar door niet terug verdedigen van het middenveld kwam Lewenborg toch weer een keer gevaarlijk door en prompt stond het weer 2-1. Wederom onnodig en door eigen schuld. De laatste paar minuten voor rust voerde Zuidhorn de druk nog flink op wat resulteerde in een vrije trap op een meter of 15 van het doel. Jonas trapte de bal hard en goed, maar de uitstekende keeper van Lewenborg kon net wegboksen. Niek schoot de afvallende bal in, maar helaas op de lat. Lewenborg schoot de bal hoog en ver weg en lanceerde daarmee hun spits die koel afmaakte. Waar het 2-2 had moeten staan gingen we met 3-1 achter de rust in! In de rust hebben we elkaar eens even goed en stevig toegesproken. Dit op deze manier verliezen van een weliswaar prima degelijke ploeg mocht ons nu toch niet gebeuren. Wij maken vaak het verschil door keihard te knokken en het meer te willen dan de tegenstander. Dat was dus ook het strijdplan voor de 2e helft. En de mannen hadden het begrepen. Vanaf de 1e minuut in de 2e helft was het Zuidhorn dat de boventoon voerde met verzorgd voetbal en hard werken. We bogen dan ook al snel de stand om door 2 goeie goals van Dante en attent reageren van Marijn die de 3-4 inschoot. Het bleef nog even spannend omdat Lewenborg er toch af en toe snel uitkwam, maar onze keeper Tycho maakte een aantal zeer belangrijke en mooie saves. Toen Dante de bevrijdende 3-5 in de touwen schoot was de wedstrijd gespeeld. Uiteindelijk scoorde hij ook nog de 3-6 en keerden we allemaal zeer tevreden terug naar de kleedkamer. Jonas, Joost, Niek, Hidde, Tycho, Stijn, Tytan, Marijn, Bram & Dante, super gespeeld de 2e helft. Je zo terug knokken in de wedstrijd is grote klasse en geeft aan hoe goed we kunnen zijn als we er vol voor gaan. Als we deze lijn door kunnen trekken gaan we een supermooi seizoen tegemoet en de 1e 3 punten hebben we mooi weer in de tas.

De Trainer ;-)