Zuidhorn JO15-2 komt goed weg met een 2-2

Roden JO15-2

29 oktober 2016 9:00

Onbekend

Zaterdagmorgen om 09:00 uur, we pakken de voetbalcompetitie weer op. Vandaag staat Roden JO15-2 op het programma. We spelen lekker een thuiswedstrijd en de bal rolt om klokslag 09:00 uur. Bij de wedstrijdbespreking zijn we nog even teruggekomen op de vorige wedstrijd, de 0-0 tegen VEV’67. En de manier waarop we daar begonnen en vervolgens de 2de helft hebben gespeeld. Veel bezieling, duel aangaan.

Dat is ook wat we vanmorgen van de spelers verwachten. Eerst maar eens de warming up, neem die serieus en zorg dat je lekker warmloopt en je los speelt, daar heb je in de wedstrijd voordeel van. Dan begin je scherp aan de wedstrijd.

We starten met een selectie van 14 spelers, Wouter heeft een blessure en Demian heeft andere verplichtingen.

Klokslag 9 uur is de aftrap, het is lekker weer, geen regen, veld is lekker nat. De eerste minuten speelt het spel zich af rond de middenlijn aan de linkerkant van het veld. Het is net pingpong. Het lukt beide ploegen niet om open te draaien en de ruimte te zoeken.

Na een dikke 5 minuten lukt het Zuidhorn toch om via de linkerkant een aanval op te zetten en Sed weet te scoren 1-0. Het spel van Zuidhorn oogt onverzorgd, veel passes komen niet aan. Roden weet daar niet echt van te profiteren, hoewel de factor pech ook een rol speelt. Roden komt er namelijk een paar keer gevaarlijk uit. Martijn weet de bal een keer van de doellijn te schoppen. Roden komt meer en meer in de wedstrijd en het is wachten op de gelijkmaker. Toch valt de goal nog onverwachts, en aan de andere kant, want na een dikke 20 minuten weet Pelle de 2-0 te scoren op. Met het nodige geluk gaan we met 2-0 voorsprong rusten.

De 2de helft ziet er een stuk anders uit, Zuidhorn is geen schim van wat het de afgelopen wedstrijden was. Daar lukte het ons om in de 2de helft de druk op te voeren en wisten we vaak met combinatievoetbal voor het nodige gevaar te zorgen. de vleugels die we tegen VEV’67 hadden in de 2de helft waren deze wedstrijd gekortwiekt. Roden dicteert het spel en Zuidhorn loopt achter de feiten aan. Roden weet al vrij snel de 2-1 te scoren. Ondank aanmoedigingen van het publiek en de aanwijzingen van de leiders lukt het de spelers niet om weer in de juiste modus te komen, er komen irritaties, ook onder spelers zelf. Zuidhorn speelt tegen zichzelf.

Roden weet ook de 2-2 te scoren en we moeten oppassen dat we deze wedstrijd niet gaan verliezen.

Beide leiders voelen erg de behoefte om enkele spelers te wisselen om weer een beetje nieuwe energie in het team te krijgen. Toch besluiten we dat niet te doen, iedereen krijgt z’n speeltijd zoals we dat hebben afgesproken.

Na 35 minuten fluit de uitstekend fluitende Frank-Jan Helder af. Eindstand 2-2, en daar mag Zuidhorn zijn handen voor dichtknijpen.

Les voor de volgende wedstrijd? Vraag het de jongens maar, ze weten het precies.

Tot zaterdag dan spelen we om 09:00 uur tegen Lycurgus JO15-2 op het Sportpark West-End in Groningen.